• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400041410230
  • خبرنگار : 71429

با پیگیری دادستانی تهران؛

واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه ۱۲ تهران پاکسازی شد

واحدهای تجاری و اداری رهاشده در بافت فرسوده منطقه ۱۲ تهران پاکسازی شد

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ تهران گفت: با ورود دادستانی تهران و تذکر اجرای مقررات قانونی، چندین واحد تجاری و اداری واقع در بافت فرسوده ناحیه ۴ منطقه ۱۲ شهرداری تهران، از آلات و ادوات جرم پاکسازی و اسباب بروز یا توسعه خسارات و صدمات برچیده شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در برنامه بازدید میدانی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران از محلات بافت فرسوده و بررسی احتمال بروز خطر یا ورود خسارت به سلامت و امنیت عمومی، رسیدگی فوری به موضوع و پیگیری جدی برای ایمن‌سازی و پاکسازی محل در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

رحیم گل‌زاده ، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۲ ضمن اعلام این مطلب، با تاکید بر لزوم انجام وظایف قانونی دستگاه‌ها، گفت: ترک وظایف قانونی مدیران، مسئولان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و اهمال در انجام وظیفه که منجر به ضرر به سلامت و امنیت مردم و یا سبب بروز یا توسعه خسارت و صدمات می‌شود، مستوجب مسئولیت کیفری و مدنی است و در این خصوص، به مقامات ذی‌ربط هشدار داده بودیم.

وی افزود: با ورود دادستانی و تذکر وظایف قانونی مدیران شهری و رصد اقدامات انجام‌گرفته، واحدهای اداری و تجاری رهاشده که زمینه ارتکاب انواع بزه‌ها و مزاحمت‌ها را فراهم کرده و به مأمنی برای مجرمین و معتادین متجاهر تبدیل شده بود، با تخریب و تسطیح دیواره‌های خطرناک داخل ملک و پاکسازی محل از نخاله‌های ساختمانی و آلات و ادوات بزه، در وضعیت عادی و ایمنی کافی قرار گرفت.

لازم به یادآوری است، بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، در صورت مسامحه یا امتناع مالک زمین یا بناهای مخروبه از ایجاد نرده یا دیوار و یا مرمت آن، شهرداری پس از طی تشریفات قانونی، اقدامات لازم را معمول و هزینه آن را از مالک یا متولی دریافت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha