• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400041510369
  • منبع : نمایندگی اردبیل

بعد از چند روز به انجام رسید

بازشماری ۲۵ درصد صندوق‌های شورای شهر اردبیل/ منتخبان پارلمان محلی اردبیل نهایی شدند

بازشماری ۲۵ درصد صندوق‌های شورای شهر اردبیل/ منتخبان پارلمان محلی اردبیل نهایی شدند

ایسنا/اردبیل بازشماری ۲۵ درصد صندوق‌های آرای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل به انجام رسید.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل ۱۵ تیرماه در پایان بازشماری آرا در اردبیل اظهار کرد: بعد از چند روز بازشماری ۲۵ درصد صندوق‌های انتخابات ششمین دوره شورای شهر اردبیل بالاخره نتایج نهایی اعلام شد تا بر همین اساس منتخبان مردم در شورای شهر اردبیل معرفی شوند.

توحیدی تصریح کرد: در سه مرحله این بازشماری انجام شد که در مرحله اول ۱۰ درصد، مرحله دوم پنج درصد و مرحله سوم نیز ۱۰ درصد آرای صندوق‌های ششمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل بازشماری شد تا بر اساس اعتراض و شکایات تعدادی از کاندیداها این فرآیند با نظارت کامل هیئت نظارت، اجرایی و همچنین دادستان با رصد کامل به سرانجام برسد.

وی گفت: علاوه بر بازشماری صندوق‌های آرای شورای شهر اردبیل، در سایر شهرها نیز بازشماری آرا انجام خواهد شد که از صبح امروز در مشگین‌شهر این فرآیند آغاز شده است.

دبیرهیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اردبیل افزود: بعد از مشگین‌شهر در سایر شهرها این روند ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم به صورت جامع و کامل از آرای مردم صیانت کرده و جلوی تضییع حقوق کاندیداها و مردم را بگیریم.

توحیدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این فرآیند آنچه که برای اولین بار با تلاش هیئت نظارت انجام شد، استفاده از دوربین‌ها در زمان بازشماری آرا بود تا به صورت متقن و کنترلی بازشماری به انجام رسیده و اعتماد کاندیداها و عموم هموطنان را در فرآیند بازشماری شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: با اتمام بازشماری و تطبیق آرا صحت انتخابات شورای شهر اردبیل و تأیید آن انجام شده و به صورت رسمی منتخبان شورای شهر اردبیل و سایر شهرها از ۱۶ مردادماه فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

توحیدی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته‌ جاری و یا هفته آینده مجموع بازشماری آرا در شهرهای مختلف به انجام برسد و نتیجه نهایی به اطلاع مردم از طریق فرمانداری‌ها اعلام شود.

به دنبال بازشماری آرا در انتخابات شورای شهر اردبیل ابراهیم صفری با ۱۴ هزار و ۲۶۰ رأی، یونس رونقی با ۱۴ هزار و سه رأی، بهروز اسکندرپور با ۱۳ هزار و ۸۳۶ رأی، مینا نهامین با ۱۲ هزار و ۹۵۷ رأی، علیرضا غریبی با ۱۲ هزار و ۷۸۲ رأی، زهرا قدیمی با ۱۲ هزار و ۷۵۷ رأی، حبیب‌الله فتحی با ۱۲ هزار و ۳۷۹ رأی، سجاد محمدحسن‌پور با ۱۱ هزار و ۴۵۳ رأی، میر محمد سیدهاشمی با ۱۱ هزار و ۳۴۸ رأی، جواد انصاری با ۱۰ هزار و ۶۷۲ رأی و سلامت صفری با ۱۰ هزار و ۶۲۴ رأی به عنوان ترکیب ۱۱ نفری شورای شهر اردبیل انتخاب شدند.

در این بازشماری بهزاد عباس‌زاده، ابراهیم علیپور، سید ناصر حسینی، رحیم آقازاده، اسفندیار هوشیار، زکی‌اله خوشبخت و حسن پورعلی به ترتیب به عنوان اعضای هفت نفره علی‌البدل شورای شهر اردبیل معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha