• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041510500
  • منبع : نمایندگی همدان

خودکفایی ۱۰۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد درکبودراهنگ

خودکفایی ۱۰۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد درکبودراهنگ

ایسنا/همدان رئیس کمیته امداد شهرستان گل تپه گفت: واحد اشتغال و خود کفایی کمیته امداد گل تپه توانسته از ابتدای سال گذشته تا سه ماهه اول سال جاری با خودکفایی ۱۰۴ خانواده‌ تحت حمایت و پرداخت ۱۸۰ مورد وام اشتغال بسیاری از خانواده ها از چرخه حمایت خارج کند.

عباداله زارعی در گفت و گو با ایسنا، از پرداخت ۹ میلیارد تومانی وام اشتغال به مددجویان خبر داد و افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور برای  خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال کمیته امداد گل تپه در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی، توان‌افزایی و کارفرمایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت می شود و از سال گذشته تا سه ماهه اول امسال  ۱۰۴ نفر از خانواده‌های تحت حمایت با دریافت تسهیلات به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

زارعی تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد تومان و ۱۸۰ مورد وام اشتغال و خودکفایی برای مددجویان پرداخت شده که ۸۰۰ میلیون تومان آن از منابع امدادی و ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از منابع بانکی بوده که با این مبالغ  ۲۸ مورد در شهر و ۱۵۲مورد در روستا  اشتغال ایجاد شده است. 

و ی  ادامه داد: ۳۰ درصد تسهیلات اشتغال زایی به بانوان تحت حمایت کمیته امدا اختصاص یافته که و برای ایجاد کارگاه های کوچک صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی هزینه شده است.

زارعی اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۲۱۰۰ مورد نظارت بر انجام صحیح طرح اشتغالزایی توسط ناظران و کارشناسان کمیته امداد انجام‌گرفته است.

وی حمایت از جوانان را از مهمترین اهداف کمیته امداد برشمرد و گفت: در طول یک سال و چند ماه گذشته جهیزیه ۳۶ نوعروس را با  پرداخت  ۳۵۷ میلیون تومان تأمین کرده ایم و توانستیم با خرید کالاهای ایرانی و مستقیم از کارخانه های تولیدی با کمترین مبلغ  امکانات مورد نیاز نوعروسان را به آنها اهدا کنیم.

زارعی یادآور شد: از کل مبالغ جهیزیه نوعروسان، ۲۷۰ میلیون تومان توسط  مردم خیر و ۸۷  میلیون تومان از منابع امداد تأمین‌شده و ۱۲ پرونده نوعروس نیز در نوبت اعطای جهیزیه قرار دارد.

رئیس کمیته امداد در ادامه از پرداخت شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان بخش گل تپه خبر داد و افزود: این مبالغ به  ۱۸۵۰ خانواده پرداخت شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری مانند برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، پرداخت تسهیلات کارگشایی، اخذ رایگان انشعابات آب، گاز و برق به مددجویان ارائه می‌شود.

زارعی بابیان اینکه مددجویان تحت پوشش به چند دسته تقسیم می‌شوند، گفت: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ۱۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی ازجمله آن‌ها هستند و طی این مدت ۱۰۶ خانوار یک شهر و ۳۷ روستای بخش گل تپه  به علت توانمندسازی و کسب درآمد ثابت از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند. 

زارعی گریزی به خدمات کمیته امداد گل تپه برای دانش آموزان در ایام کرونا زد و تصریح کرد: از ابتدای مجازی شدن کلاس های درس به دلیل شیوع کرونا با کمک‌های خیران ۷۵ دستگاه تبلت خریداری و تحویل دانش آموزان نیازمند بخش گل تپه شده است.

وی خاطر نشان کرد: با شروع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و تحصیل از طریق فضای مجازی برای  دانش آموزان، بسته های اینترنتی برای  بهره‌مندی دانش آموزان تحت حمایت از آموزش فراهم شده و هم اکنون نیز تعداد ۳۰ نفر از  دانش آموزان بخش گل تپه نیازمند تبلت هستند و تلاش بر این است با  کمک‌های مردمی نیاز این دانش آموزان برآورده شود.

زارعی هزینه تحصیلی برای ۴۰۰ دانش‌آموز  و دانشجوی تحت حمایت بخش گل تپه در سال تحصیلی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را  ۳۶میلیون تومان  اعلام کرد و افزود: تعداد ۱۶مسابقه فرهنگی و قرآنی به‌صورت مجازی در سال گذشته برگزارشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha