• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400041510590
  • خبرنگار : 71078

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد

مواجهه کارشناسان محیط زیست با آلودگی‌های کرونایی/ در اولویت واکسیناسیون قرار بگیریم

مواجهه کارشناسان محیط زیست با آلودگی‌های کرونایی/ در اولویت واکسیناسیون قرار بگیریم

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: تمام آلودگی‌های موجود در نهایت به محیط زیست ختم می‌شود و کارشناسان محیط زیست فاضلاب‌ها و پسماندها را پایش می‌کنند و در مواجهه مستقیم با آلودگی کرونایی هستند بنابراین لازم است کارشناسان محیط زیست در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

فاطمه برنا در گفت و گو با ایسنا افزود: تقریبا ۲۰ کارشناس پایش داریم که باید حتما واکسینه شوند چراکه به‌طور مکرر در حال بازدید از بخش‌های خطرناک یک صنعت و واحد خدماتی و تولیدی هستند.

وی با بیان اینکه پسماندها و سیستم‌های تصفیه فاضلاب را پایش می‌کنیم که این بخش‌ها در اوج آلودگی کرونایی قرار دارند، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۶۰ واحد بیمارستانی را پایش کردیم. در حال حاضر هم بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها مانند بخش پسماندها را پایش و از فاضلاب‌های بیمارستان‌ها نمونه‌برداری می‌کنیم. ما همچنین مراکز دفع زباله، مراکز موقت انتقال زباله سطح شهر، بعضی مراکز خرد درمانی  و بخش فاضلاب واحدهای صنعتی را پایش می‌کنیم که شامل فاضلاب‌های بهداشتی واحدهای صنعتی نیز می‌شود. نمونه‌برداری  از تصفیه‌خانه سازمان بهشت زهرا هم انجام می‌شود.

برنا تاکید کرد: تمام این بخش‌ها آلوده هستند و کارشناسان محیط زیست، راننده همراه آنان و حتی کارشناسان محیط زیست با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند ولی این افراد در اولویت واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند این در حالیست که تاکنون بیش از ۵۰ درصد از پرسنل محیط زیست تهران در بخش‌های مختلف از جمله بخش کارشناسی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه محیط بانان مناطق حفاظت شده تهران نیز علیه کرونا واکسینه نشده‌اند، گفت: محیط بانان در حالی واکسینه نشده‌اند که همواره باید محیط طبیعی را پایش کنند و در معرض مواجهه با متخلفان هستند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: علیرغم اینکه قول واکسیناسیون به ما داده بودند اما هنوز هیچ واکسنی به محیط زیست شهر تهران اختصاص پیدا نکرده است این درحالیست که وزارت بهداشت دو ماه پیش از ما لیست اسامی برای انجام واکسیناسیون را خواست و ما لیست را برای آنان ارسال کردیم ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

برنا در پایان گفت:‌ با وجود ابتلای نیمی از پرسنل اداره محیط زیست تهران به کرونا خوشبختانه مورد فوتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha