• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400041510745
  • خبرنگار : 71516

وزارت خارجه فلسطین: فرصت راهکار تشکیل دو کشور در حال از بین رفتن است

وزارت خارجه فلسطین: فرصت راهکار تشکیل دو کشور در حال از بین رفتن است

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که مصادره اراضی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی و مجبور کردن آن‌ها به ترک مناطقشان، فرصت اجرای راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: درحالی که جامعه بین‌المللی منتظر اطلاع یافتن از رویکردهای سیاسی دولت جدید رژیم صهیونیستی به ویژه درباره حل نزاع فلسطین و اسرائیل است، این دولت از این وضعیت برای اجرای طرح‌های شهرک سازی خود در اراضی فلسطین استفاده می‌کند و فکر می‌کند که به راحتی می‌تواند با واکنش‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌هایش علیه فلسطینی‌ها برخورد کند.

این وزارتخانه به افزایش روند تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه فلسطینی‌ها و مصادره و سرقت اراضی‌شان و انهدام منازل و تخلیه آن‌ها برای ایجاد شهرک برای یهودیان و همچنین ادامه بازداشت ده‌ها تن از شهروندان اشاره کرد.

وزارت خارجه فلسطین دولت رژیم صهیونیستی را مسئول نقض‌های ارتش و شهرک نشینیان دانست و اعلام کرد: این سیاست‌ها ادامه سیاست‌های دولت‌های قبلی است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم نقض‌های مستمر اسرائیل را که خطر بزرگی علیه فرصت‌های تحقق صلح براساس راهکار تشکیل دو کشور است، پیگیری کند و موضع جدی برای توقف شهرک سازی و جنایت‌های اسرائیل اتخاذ کند.

در این راستا ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در دیدار با همتای کانادایی خود در رام‌الله درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و در رأس آن جنایت‌های رژیم صهیونیستی درباره افزایش شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شرقی بحث و گفتگو کرد.

المالکی گفت: تجاوز ارتش اسرائیل به ساکنان و مجبور کردن آن‌ها به ترک منازلشان برای ساخت شهرک بخشی از عملیات یهودی سازی قدس است. جامعه جهانی باید اقدام جمعی را برای توقف نقض‌های اسرائیل و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها اتخاذ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha