• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400041510809
  • خبرنگار : 71496

دیاب خطاب به سفیران: لبنان را قبل از اینکه دیر شود، نجات دهید!

دیاب خطاب به سفیران: لبنان را قبل از اینکه دیر شود، نجات دهید!

نخست وزیر موقت لبنان ارتباط دادن مساله کمک به لبنان به تشکیل کابینه در این کشور را خطری برای مردم و موجودیت این کشور دانسته و جهان را به نجات لبنان فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حسان دیاب، دولت پیشبرد امور (موقت) لبنان در دیدار با جمعی از سفرا و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک اظهار کرد: لبنان در حال عبور از دالانی بسیار تاریک است و مشکلات در این کشور به حد فاجعه رسیده و این کشور به شکل غیر قابل کنترلی به سمت فاجعه‌ای بزرگ در حرکت است.

دیاب گفت: لبنان در آستانه فاجعه و خطری قرار دارد که تنها متوجه لبنانی‌ها نبوده و پیامدهای آن برای کل منطقه خواهد بود و هیچ کسی نمی‌تواند خود را از آن دور کند.

نخست وزیر موقت لبنان افزود: کابینه یک طرح کامل بهبود شامل اصلاحات مالی و اقتصادی را تدوین کرد که پس از بروزرسانی آماده اجرا است.

او در ادامه تاکید کرد: اولویت امروز تشکیل کابینه‌ای در لبنان است، انتظارها برای تشکیل این کابینه طولانی شده و مردم لبنان مدت زیادی را صبر کردند اما با بزرگ شدن مشکلات صبر آنها رو به اتمام است و این تنها مردم هستند که هزینه سنگینی را متحمل شده‌اند و این مهاجرت‌هایی که شاهد هستیم، نشانه ناامیدی لبنانی‌ها است.

همچنین دیاب تاکید کرد: این چرخه باطل تشکیل کابینه که در طول ۱۱ ماه گذشته شاهد بودیم، دیگر قابل قبول نیست.

نخست وزیر موقت لبنان در ادامه خطاب به سفرا گفت: جهان را به نجات لبنان فرامی‌خوانم و از برادران و دوستان‌مان می‌خواهم از مردم لبنان حمایت کنند، همچنین از آنها می‌خواهم به خاطر تخلفات افراد مفسد مردم لبنان را محاکمه نکنند.

او افزود: در خیابان‌های لبنان خودروها مقابل پمپ‌ بنزین‌ها صف کشیده‌اند و مردم در داروخانه‌ها به دنبال یک قرص و یا یک قوطی شیر خشک هستند، آنها در خانه‌هایشان هم برق ندارند، از شما می‌خواهم پیام‌رسان لبنان در کشورهای خود باشید و این تصویر تاریک را شرح دهید و به ما در انتقال آن کمک کنید، لبنان را پیش از آنکه دیر شود، نجات دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha