• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400041511038
  • خبرنگار : 71588

محمود عباس یک مقام فلسطینی را به دلیل اعتراض به سرکوب‌ها برکنار کرد

محمود عباس یک مقام فلسطینی را به دلیل اعتراض به سرکوب‌ها برکنار کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رئیس دفتر ملی فلسطین و وزیر فرهنگ سابق این تشکیلات را به دنبال انتشار مطلبی در فیسبوک در اعتراض به قتل نزار بنات توسط نیروهای امنیتی از سمتش برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حکم برکناری ایهاب بسیسو، رئیس دفتر ملی فلسطین و وزیر فرهنگ سابق این تشکیلات را از سمت خود به دنبال انتشار مطلبی در صفحه‌اش در فیسبوک صادر کرد که دربرگیرنده اعتراض به قتل نزار بنات توسط نیروهای امنیتی بود.

برخی گزارش‌های خبری نیز حاکی هستند، این حکم برکناری عملا به دست دفتر فتوا و قانون‌گذاری برای انتشار در روزنامه رسمی "الوقائع" رسیده است.

طبق گزارش‌ها، رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین از تمام مسؤولان خواسته هیچ گونه اظهار نظری در محکومیت آنچه برای نزار بنات، فعال فلسطینی رخ داده و همچنین سرکوب تظاهرات‌های رام الله مطرح نکنند.

روزنامه العربی الجدید قطر به نقل از منابع ویژه نوشت: محمود عباس عملا بسیسو را روز پنج‌شنبه برکنار کرد.

منابعی که نامشان را فاش نکردند، گفتند، تصمیم برکناری بسیسو در سایه انتشار مطلبی درباره تظاهرکنندگان فلسطینی گرفته شد که در اعتراض به قتل بنات به خیابان‌ها رفتند.

بسیسو روز ۲۴ ژوئن در فیسبوک صدای نزار بنات را اشعه‌ای مثل اشعه لیزر توصیف کرد و افزود: هیچ چیز ارتکاب جنایت مذکور را توجیه نمی‌کند. قتل انسان جرم است هر چه قدر هم که در هاله‌ای از ابهام بوده و منفعلانه باشد باید خونخواه انسان‌ها در مقابل انواع فولاد قاتل باشیم.

إیهاب بسیسو، یک چهره آکادمیک و رسانه‌ای است که در گذشته سخنگوی دولت فلسطین و وزیر فرهنگ بود و پس از استعفای وی، بسیسو بنا به دستور ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، رئیس دفتر ملی شد. 

بسیسو پیشتر با انتشار توییتی اعلام کرد، فلسطینیان روز یکشنبه در اعتراض به قتل نزار بنات، فعال سیاسی تظاهراتی برپا کردند.

پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین عصر دوشنبه شماری از فعالان فلسطینی را پس از درخواستشان برای بازخواست عاملان قتل نزار بنات بازداشت کرد.

در همین راستا، ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت فلسطین خاطرنشان کرد، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین به پلیس دستور داده است تا تمامی اشخاصی که عصر دوشنبه در رام الله بازداشت شدند را آزاد کند.

سازمان ملل روز پنج‌شنبه، تشکیلات خودگردان فلسطین را به تضمین جان و امنیت معترضان فلسطینی ترغیب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha