• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400041611326
  • خبرنگار : 50204

لزوم تقویت بازار پوشاک، افزایش صادرات و کاهش واردات آن است

لزوم تقویت بازار پوشاک، افزایش صادرات و کاهش واردات آن است

ایسنا/مرکزی یک پیشران خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: واردات پوشاک و ملزومات آن باید به حداقل و صادرات به حداکثر برسد تا بازار پوشاک رشد و توسعه پیدا کند.

مهشید قناتی کارشناس تکنولوژی دوخت و طراح لباس و مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در رشته فناوری مد و اکسسوری های وابسته به آن و کارشناس هنری صدا و سیما و مدیر موسسه تولیدی ارمغان است.وی در گفت  گو با ایسنا، بزرگترین استاد زندگی خود را مادر و بزرگترین پشتوانه و حامی اش را  پدرش دانست و افزود: از ۱۲ سالگی به محیط کار مادرم که در حوزه صنایع دستی با گرایش پوشاک فعالیت داشت، وارد شدم و از همان سنین به صورت تفریحی در این حیطه فعالیت خود را آغاز کردم. پس از اتمام دوره دبیرستان با حمایت خانواده وارد این حرفه شدم و توانستم موفقیت های زیادی را در این حوزه کاری کسب کنم.

این پیشران خیاطی تصریح کرد: هنر خیاطی، طراحی لباس و صنایع دستی از جمله فعالیت هایی بود که آنها را آموختم  و پس از طی دوره ها در این هنر به صورت حرفه ای وارد شده و رشد خوبی هم در این رشته به دست آوردم. بنده به همراه استادم که مادرم است، در کنار آموزشگاه ارمغان، یک واحد تولیدی نیز راه اندازی کردیم که در این تولیدی لباس بیمارستانی، پوشاک مردانه و زنانه و کودکانه تولید می کنیم که به سراسر کشور ارسال می شود.

قناتی در خصوص تهیه مواد اولیه با بیان اینکه مواداولیه مورد نیاز از بازار تهران تهیه می‌شود، گفت: می طلبد مسئولین در حوزه تولید، با اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی فضایی را ایجاد کنند تا چرخ تولید بچرخد و تولیدکنندگان برای تقویت تولید داخلی و اشتغالزایی، با استفاده از نیروی کار ماهر در این مسیر گام بردارند.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده تولیدکنندگان تقاضا دارم واردات پوشاک و ملزومات به حداقل و صادرات به حداکثر برسد تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند پیشرفت قابل توجهی در حوزه کاری خود داشته باشند.

این کارشناس تکنولوژی دوخت و طراح لباس بیان کرد: یکی از راه های خودکفایی در خانه توجه به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و راه اندازی کسب و کار خانگی است که در حال حاضر ﻭﺯاﺭﺕ ﺗﻌﺎﻭﻥ ﻛﺎﺭ و ﺭﻓﺎﻩ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ جهاددانشگاهی شرایط و فضایی را به همین منظور راه‌اندازی کرده تا افراد با داشتن تخصص وارد این فضا شده و به راحتی درآمدزایی کنند و این اقدام جهاددانشگاهی جای تقدیر و تشکر دارد.
قناتی اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند مبنای کارآفرینی جهت رفع بیکاری و کمک به هزینه های خانواده باشد، همچنین می توان از این طریق اشتغال با حداقل سرمایه را فراهم کرد و به صورت پاره وقت بدون نیاز به فضایی خاص از مشاغل خانگی برای کاهش هزینه خانوار استفاده کرد، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می تواند جهت توانمندسازی بانوان شهری و روستایی نقش بسزایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح این است که افراد در منزل شخصی خود می توانند کسب و کار راه اندازی کنند و من نیز به عنوان پیشران تلاش می کنم نیروهای جوان را تحت پوشش قرار دهم تا به راحتی به چرخه تولید وارد شوند.

قناتی بیان کرد: از گذشته های دور بسیاری از زنان به انجام مشاغل خانگی برای درآمدزایی می پرداختند که امروزه با تحولات ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات و دسترسی سریع به اینترنت و فضای مجازی در سال های اخیر، مشاغل خانگی دچار تحول شگفت انگیزی شده و می توان با ورود به فروشگاه های اینترنتی بازار به مراتب بزرگتری را پیش رو داشت.

وی افزود: در حوزه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که زیر نظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با تسهیلگری جهاددانشگاهی است، تفاهم نامه هایی به عنوان مشاور و پیشران امضا کرده ام که طبق این تفاهم نامه ها نیز مشغول فعالیت هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha