• پنجشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400041611339
  • خبرنگار : 71511

عضو شورای مرکزی حزب کار :

وعده های انتخاباتی با کابینه کارآمد محقق می شود

وعده های انتخاباتی با کابینه کارآمد محقق می شود

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: کسانی که به دنبال تحمیل خود یا گزینه هایشان به دولت سیزدهم هستند نمی توانند کابینه کارامدی تشکیل دهند.

پیام مجرد در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که ویژگی های کابینه کارامد چیست؛ اظهار کرد: اصلی ترین بحث امروز در رابطه با دولت منتخب، آن هم در شرایط ویژه امروز ضرورت کارآمدی دولت و وزرایش است. از آنجایی که روز اول رئیس دولت بعدی اعلام کرد نگاه جریانی و سیاسی ندارد؛ می توان گفت اگر این حرف به عمل هم درآید باید منتظر دولتی کارآمد باشیم.

وی ادامه داد: کابینه ای کارآمد است که وزرایش کارآمد باشند؛ یعنی مشکلات کشور را خوب ببینند، با مشورت صاحب نظران و بهرمندی از نظر منتقدان راه حل های اجرایی داشته باشند و در نهایت توان اجرایی کردن آن موضوعات را در خود و تیمشان ایجاد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: توانایی به انجام رساندن تمام این مراحل هم نیازمند تخصص وهم نیازمند حسن سابقه است. پس از اصلی ترین ویژگی های وزرای کابینه سیزدهم می توان به این دو ویژگی اشاره کرد. افراد متخصص و کاربلد در هر دو جریان سیاسی اصلی کشور حضور دارند. برای تحول و کارآمدی نباید دولت بعدی را مختص یک جریان و گروه سیاسی دانست.

مجرد سپس گفت: در جریانات سیاسی عده ای هستند که می خواهند خود یا گزینه مطلوبشان را به دولت بعدی معرفی یا بهتر بگویم تحمیل کنند. اصلا از همین رو است که شاهد تعدد گمانه زنی های کابینه بعدی هستیم. خود آقای رئیسی اعلام کرده هیچ کدام از این لیست های احتمالی درست نیست.

وی افزود: بر اساس گمانه زنی ها و شایعات سیاسی نمی توان کشور را اداره کرد. خیلی ها به دنبال تحمیل خودشان هستند اما از روز اول هم رئیس جمهور منتخب خود را پیگیر مطالبات همه مردم دانست و خواهان برقراری یک دولت فراگیر بوده است.

مجرددر ادامه اظهار کرد: وزرای احتمالی باید توجه کنند اداره کشور نیازمند ریاست سازمانی است. این روزها وزرای دولت دوازدهم گزارش کارهایی به نمایندگان رئیس جمهور منتخب ارائه کردند. وزرای دولت بعدی باید بر حسب واقعیت کشور و گزارش های ارائه شده دست به تغیر و تحول بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وعده های انتخاباتی با کابینه ای کارآمد محقق می شود. آقای رئیسی رئیس جمهور آن تعداد افرادی که به او رای دادند نیست؛ باید توجه کنند که مردم همه ایران منتظر کارآیی و کارآمدی دولت او جهت بهبود نا به سامانی ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha