• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400041611425
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

58 هزار پرونده قضایی در کرمانشاه به سازش رسیده است

58 هزار پرونده قضایی در کرمانشاه به سازش رسیده است

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس کل دادگستری کرمانشاه طی نزدیک به دو سال گذشته حدود 58 هزار پرونده قضایی در کرمانشاه به مصالحه رسیده است.

پرویز توسلی زاده در همایش ستاد صبر که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیت اهل تشیع و تسنن و جمعی از بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین استان برگزار شد، با بیان اینکه ستاد صبر در استان ها به تناسب ستاد ملی صبر در قوه قضاییه به فعالیت در زمینه صلح و سازش می پردازد، اظهارکرد: هدف اصلی این ستاد نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه و میان مردم است.

وی افزود: این ستاد جدای از تبلیغ فرهنگ صلح، بر مدارای میان مردم تأکید دارد و بر آن است در همین راستا سنت گذشت و بخشش را ترویج کند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت همه بخش های دستگاه قضایی، از همه ادارات و سازمان های مرتبط و مربوط کمک خواهیم گرفت و برآنیم مدیریت اختلافات را به خود مردم و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین واگذار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات دادگستری استان در زمینه صلح و سازش تصریح کرد: از همان آغاز تصدی در دادگستری استان با ایجاد ستاد مصلحین و با کمک از مجموعه های بیرونی و خود مردم توانسته ایم تاکنون بیش از ۳۳ هزار پرونده را به سازش بکشانیم. البته این آمار غیر از عملکرد شوراهای حل اختلاف است که در مدت مشابه حدود ۲۵ هزار پرونده را منجر به مصالحه کرده اند.

توسلی زاده با بیان اینکه سنت گذشت و مدارا ریشه در فرهنگ ایرانی خصوصا مردمان کرمانشاه دارد گفت: برازنده جامعه اسلامی ما نیست که تنها در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ درصد پرونده های مطرح شده در دادگستری مربوط به اختلافات خانوادگی باشد. اختلافاتی که گاهی غفلت از آنها منجر به جرائم مهمه از جمله قتل می شود.

در ادامه تجری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کرمانشاه با بیان اینکه در این مسیر و به منظور توسعه ستاد صبر در استان گامهایی خوبی برداشته شده است افزود: از تمامی ظرفیت های ادارات و مقامات اجرایی، معنوی و گروه های مختلف مردمی در این ستاد بهره مند شده ایم و با تمام توان تلاش خواهیم کرد فرهنگ صلح و سازش را بیش از پیش توسعه بخشیم.

 در پایان این همایش احکام صادره از سوی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به اعضای ستاد و حاضرین در این همایش اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha