• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400041611562
  • خبرنگار : 71477

راهپیمایی مردم در لیما با شعار "پرو یک رئیس جمهور می‌خواهد"

راهپیمایی مردم در لیما با شعار "پرو یک رئیس جمهور می‌خواهد"

از آنجایی که تایید پیروزی کاندیدای جناح چپ پرو در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال اعتراض رقیب محافظه‌کارش به حالت تعلیق درآمده، هزاران تن از مردم این کشور روز سه‌شنبه به خیابان‌های لیما آمدند تا به بلاتکلیفی به وجود آمده درخصوص نتایج انتخابات ماه گذشته اعتراض کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طرفداران پدرو کاستیو، کاندیدای سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری پرو در حالی که پرچم‌های رنگارنگ بومیان کوه‌های آند و بنرهایی که تصاویر کاستیو بر آنها نقش بسته بود را در دست داشتند، به طرف ساختمان کنگره راهپیمایی کردند و خواستار تایید پیشتازی اندک وی با کسب بیش از ۴۴ هزار رای شدند.

طرفداران کیکو فوجیموری، کاندیدای جناح راست نیز به خیابان‌های لیما آمدند و از ادعاهای نامزدشان دال بر وقوع تقلب در انتخابات حمایت کردند و خواستار باطل شدن تعدادی از آرا شدند؛ تلاشی که حزب کیکو فوجیموری با جدیت آن را دنبال کرده است، اگرچه ناظران انتخاباتی تاکید دارند که این رای‌گیری بسیار پاک و بدون تقلب برگزار شده است.

"سانتوس ساودرا"، رئیس یک گروه دفاعی روستایی در جریان این راهپیمایی گفت: پرو یک رئیس جمهور می‌خواهد و ما در اینجا پدرو کاستیو را انتخاب کردیم. ما از این اراده و خواست مردمی دفاع خواهیم کرد.

کاستیو ۵۱ ساله با اختلاف اندکی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرو که شش ژوئن برگزار شد، پیروز شد. وی با این تعهد که قانون اساسی این کشور را اصلاح می‌کند و مالیات‌ها بر معدن را افزایش می‌دهد، کل تشکیلات تجاری و سیاسی پرو را بر هم زد.   

به دنبال چالش‌های قانونی که فوجیموری به راه انداخت، مقامات انتخاباتی پرو با دقت مشغول بررسی مجدد آرای انتخابات هستند. آنها باید پیش از تایید نتایج این روند را تکمیل کنند و رئیس جمهور جدید پرو قرار است ۲۸ ژوئیه (ششم مردادماه) زمام امور کشور را در دست بگیرد.

فوجیموری در جمع طرفدارانش که در بخش دیگری از شهر لیما تجمع کرده بودند، گفت: رقابت هنوز تمام نشده و هنوز هیچ پیروزی وجود ندارد. ما منتظر نتیجه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha