• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400041611661
  • خبرنگار : 71572

اگر صدا و سیما فوتبال را تعطیل کرد، تعجب نکنید!

اگر صدا و سیما فوتبال را تعطیل کرد، تعجب نکنید!

سازمان لیگ در حالی با درخواست شبکه سه برای تغییر زمان دیدار استقلال و پرسپولیس موافقت کرده که صدا و سیما به عنوان بزرگ‌ترین بدهکار فوتبال شناخته می‌شود و ریالی بابت پخش دیدارهای پر بیننده‌ی فوتبال پرداخت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، حق پخش تلویزیونی در فوتبال دنیا، بزرگ‌ترین راه درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود و بیش از ۵۰ درصد از درآمد آن‌ها از این طریق است. این که  باشگاه‌های انگلیسی به راحتی برای خرید بازیکن پول خرج می‌کنند یا ۲۴ باشگاه چمپیونشیپ در سنگین‌ترین لیگ دنیا شرکت می‌کنند تا به لیگ برتر انگلیس صعود کنند، همه‌اش به خاطر حق پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر است که شرایط مالی باشگاه‌ها را از این رو به آن رو می‌کند. شاید باید بدانید که هر شبکه تلویزیونی خواهان حق پخش لیگ برتر انگلیس باید حدودا سالی ۳۵۰ میلیون پوند هزینه کنند. این‌ها را گفتیم تا پیش‌زمینه‌ای راجع به اتفاقی که در ایران رخ می‌دهد، داشته باشد.

در ایران اما ماجرا فرق می‌کند و نه تنها صدا و سیما برای پخش رقابت‌های فوتبال داخلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پولی پرداخت نمی‌کند بلکه در بعضی مواقع از باشگاه‌ها پول می‌گیرد تا بازی‌های‌شان را پخش کند. البته نه این که برای پخش فوتبال فقط پول ایرانی‌ها را ندهد بلکه برای پخش رقابت‌های بین‌المللی هم پولی پرداخت نمی‌کند و به صورت غیرمجاز تصاویر بازی‌ها را پخش می‌کند.

حالا اما صدا و سیما پا را فراتر گذاشته و در برنامه‌ریزی رقابت‌های لیگ برتر هم دست می‌برد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که سازمان لیگ روز دوشنبه در خبری اعلام کرد که به خاطر این که شبکه سه می‌خواهد بازی‌های نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ را پخش کند از سازمان لیگ خواسته تا ساعت بازی‌های استقلال – تراکتور و فولاد – پرسپولیس تغییر کند که با موافقت سازمان لیگ زمان این دو دیدار تغییر کرده است. درست‌تر این است که بگوییم صدا و سیما به خاطر پخش بازی نیمه‌نهایی یورو خواستار تغییر زمان مسابقاتی شده که حق پخش آن را هم نداده و در عین ناباوری با این درخواست هم موافقت شده است.

البته از صدا و سیمایی که به خاطر هیچ کدام از اشتباهات ریز و درشتش عذرخواهی نمی‌کند، توقعی نیست. در این ماجرا باید بیش‌تر از فدراسیونی ایراد گرفت که ریاست آن در هر فرصتی از رییس سازمان صدا و سیما تشکر می‌کند. هنوز یادمان نرفته که عزیزی خادم و اعضای کادرفنی تیم‌ملی چهار روز قبل از سفر به بحرین به دیدار علی‌عسگری رفتند و با دادن پیراهن شماره ۱۲ تیم‌ملی به او و سازمانش لقب یار دوازدهم دادند. از شما می‌پرسیم، آیا شما از بزرگ‌ترین بدهکارتان تقدیر می‌کنید و به او لقب یار دوازدهم و حامی‌تان را می‌دهید؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۲۱

همون بهتر که شوتبال مزخرف ایران برای همیشه از تلویزیون پخش نشه و تعطیل بشه. بازیکنان بی عرضه ای که فقط پول میلیاردی میگیرند دریغ از ارائه یه فوتبال خوب...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۰۵

نگاه نکن، فوتبال ایران جز 4 تیم برتر اسیا هست که خوب عملکرد خوب وقابل قبولی داره، ولی مسئله صدا وسیما است که به مفت خوری عادت کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۰۴

فوتبال ایران مسخره است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۱۲

فوتبال یورو به اون زیبایی و ول کنی بازیهای کسل کننده ایرانی و ببینی آخه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۴۶

عجایب شهر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۰۶

پخش نشه هم اتفاق خاصی نمیتوفته اون از کیفیت یورو 2020 اینم از فوتبال مزخرف شما که بیشتر فنون کشتی توش اجرا میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۳۲

چی میگی ما الان در این دوره از زمان از هیچی تعجب نمیکنیم تو بگو یک ماهی تو خیابون میدوید حتما دیدی دیگه مریض که نیستی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۰۶

مقصر صدا و سیما نیست، مقصر مدیران ورزش مملکت هستند که هیییچ برنامه ای برای تقویت لیگ فوتبال ندارند.. مدیرانی که حتی از عهده ی اداره ی دو باشگاهِ تحت مدیریت خود هم نیامده اند، چه برسد به حق بخش و... ....دوران سیاه فوتبال ایران..

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۱۳

صداو سینای سانسور چی با سوپاپ اطمینانی چون مدیری'جوان'مراتی سلامی 'نجفی و دلاوری و چخماقی وذبیح پور

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۴۷

کدوم بازیکن خوب بازی میکنه که بخواهیم بیشتر از این براش خرج کنن همه قلیونی ترمادولی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۰۰:۲۷

صداو سیما کدخدای کنونی هستش و به همه باشگاه های فوتبالی زور میگه و کسی هم حق اعتراض نداره چون اعتراض مواجه است با پخش نکردن فوتبال اون باشگاه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۰۰:۵۵

ای بابا🤔ای بابا🤔انتظارها داریآ نویسنده روشنفکر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۰۱:۳۴

کاش پولها و سرمایه هایی که صرف توپ بازی میشد، برای جوانهای بیکار، صرف ساخت کارخانه و ایجاد واحدهای مسکونی با حداقل اجاره بها میشد، تا جوانهای یک مملکت، بجای عده ای انگشت شمار، از این منابع مالی، بهره ببرن. جوانان نخبه با مدرک دکترا و ارشد و نخبگان علمی ما، بخاطر فقر، مجبور به کار در اسنپ و دستفروشی برای امرار معاش هستند، آنوقت عده ای برای توپ بازی، مربی خارجی می‌آورند و میلیاردی هزینه می‌کنند.... بیت المال و حق الناس، صرف چه اموری می‌شود؟؟؟؟ اگر کج نظران کوته فکر، بر این صحبت به حق، خرده نگیرند.....

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۰۹:۵۷

در کشور های دیگه بابت دیدن شبکه فوتبال مردم پول میدن آیا تو ایران هم پول میدن اگه همه چیزی با کشورهای غربی مقایسه میشه باید سطح زندگی و همه چیز مقایسه بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۳

برادر عزیزم برای ۹۰ دقیقه ( معادل یک بازی فوتبال') صدا وسیما بخواد تولید محتوا کنه ( ما در چند سال گذشته تولید محتوای درستی از صدا سیما ندیدیم) چقد باید هزینه کنه ؟ حالا ب راحتی و مفت و مجانی داره فوتبال رو پخش میکنه. خیلی جالبه حتی پول همون پیام های بازرگانی ک بین دو نیمه بازی فوتبال پخس میکنه رو هم ب تیم ها نمیده‌. این یه چیز واضح و روشنه. نیاز نیس با اروپا و ... ام مقایسه ‌کنیم. منطقی فک کنی میفهمی که صدا سیما داره اجحاف میکنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۷ ۲۳:۵۳

اون کشورهایی که شما میگی مردم توش به ریال ایران حقوق نمیگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۳

انحصار، حرف اول و آخر را می زند. صدا و سیمای انحصاری حتی شبکه فیلم خانگی را دارد تعطیل می کند.