• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400041611820
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار گرمی:

دو هزار نفر در چرخه تولید عسل اشتغال یافتند

دو هزار نفر در چرخه تولید عسل اشتغال یافتند

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ در پروسه تولید عسل در شهرستان گرمی توان اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است.

بهشتی ۱۶ تیر در جریان بازدید از فعالیت زنبورداران در گرمی اظهار کرد: دامنه‌های کوه‌های گرمی و مراتع این شهرستان به محل پرورش بهترین و با کیفیت‌ترین عسل طبیعی تبدیل شده به طوری که 240 بهره‌بردار به صورت مستقیم مشغول تولید عسل در این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: زنبورداران گرمی در گرمترین روزهای تابستان با انتقال کلنی‌ها به مراتع و استفاده از گیاهان دارویی و مرتعی سعی می‌کنند تا مرغوب‌ترین عسل را تولید و کام مردم شهرهای مختلف را شیرین کنند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: 120 هزار هکتار مراتع حاصلخیز این شهرستان به محل تولید عسل تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 140 تن عسل از کلنی‌های این شهرستان برداشت شود.

بهشتی افزود: ما در جریان مشکلات زنبورداران در این شهرستان هستیم و به همین دلیل سعی و تلاشمان بر این است تا در تهیه و تأمین داروی مورد نیاز و همچنین تأمین شکر و سایر نیازمندی‌ها گام‌های اساسی را برداریم.

وی یکی از مطالبات اصلی تولیدکنندگان عسل را در این شهرستان پرداخت تسهیلات کم بهره اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با همکاری بنیاد علوی و سازمان جهاد کشاورزی پرداخت 350 میلیون تومان تسهیلات به فعالان این بخش در اولویت قرار گرفته است.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اکثر تولیدکنندگان از سایر مناطق کشور به این منطقه سفر کرده و تولید عسل را به عنوان یک برند مشهور این منطقه انجام می‌دهند.

وی با اظهار گله‌مندی از نبود صنایع تبدیلی در حوزه عسل و محصولات متنوع آن نظیر بر موم، گرده و موم اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان‌ صنایع تبدیلی مرتبط با عسل نیز شکل بگیرد.

فرماندار گرمی بیان کرد: هفت هزار و 500 کلنی در این شهرستان توسط زنبورداران برپا شده که در کنار اشتغال دو هزار نفری برای اهالی این منطقه شرایطی مساعد برای تولید و برداشت عسل نیز در این منطقه مهیا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha