• پنجشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400041712283
  • خبرنگار : 50339

مرکز تجمیعی واکسیناسیون خاش راه اندازی شد

مرکز تجمیعی واکسیناسیون خاش راه اندازی شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مرکز تجمیعی شماره ۲ واکسیناسیون شهرستان خاش سیستان و بلوچستان مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بسیج جامعه پزشکی شهرستان خاش و تفتان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نماد بارز همراهی نیروهای سپاه و بسیج با کادر سلامت است که از پاییز سال گذشته شروع شد و تاکنون با قوت ادامه دارد.

دکتر رضا کرد افزود: گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با اولویت واکسیناسیون عمومی کرونا به ترتیب گروه‌های هدف یکی از برنامه‌های مشترک حوزه بهداشت و درمان و بسیج است و این مرکز دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حوزه شهرستان خاش می باشد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه همزمان با افتتاح این مرکز با استقبال خوب جمعیت بالای ۶۰ سال مواجه شدیم و صد البته که اقناع سازی و ترغیب و همیاری سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی در مشارکت عمومی از طریق برپایی نشست های میدانی و محلات شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده است.

کرد ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ضمن رعایت پروتکل‌های واکسیناسیون، هرچه سریع‌تر واکسن کرونا را به افراد واجد شرایط تزریق کنیم.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۶۰ سال بر اساس دستورالعمل سند ملی واکسیناسیون در حال انجام است و افراد واجد شرایط می توانند به صورت حضوری با همراه داشتن کارت ملی به نزدیکترین‌ مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند. 

سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی فرمانده سپاه پاسداران خاش و تفتان نیز گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و به ویژه طبق دستورالعمل گام پنجم این طرح پر برکت، نیروهای سپاه و بسیج از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود در مسیر مدیریت بیماری کرونا و راه‌اندازی مرکز تجمیعی مزین به نام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی استفاده نموده است. 

وی افزود: با توجه به‌ ظرفیت های موجود، بسیج طی فراخوانی از بهیاران و نیروهای داوطلب بسیجی به ویژه بسیج خواهران نیز جهت فعالیت در این پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دعوت به عمل آورده است.

سرهنگ ثمره اظهار داشت: ارتباط مستمر و نشست های متعدد با کارشناسان و مدیران حوزه بهداشت و درمان شهرستان جهت بررسی آخرین وضعیت موجود و هرگونه همکاری لازم به ویژه در راستای ترغیب و مشارکت عمومی در جهت رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و همچنین حضور میدانی در پایگاههای بسیج محلات به همراه مدیران حوزه بهداشت و درمان در کنار سایر اقدامات نظارتی و حمایتی بسیج در حال انجام است.  

وی ادامه داد:واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند، بنابراین می بایست پروتکل های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha