• پنجشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400041712348

ارزیابی آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ابرکوه در مانور لحظه صفر

ارزیابی آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان ابرکوه در مانور لحظه صفر

ایسنا/یزد دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه گفت: مانور لحظه صفر امداد و نجات جاده ای با هدف سنجش آمادگی و ارزیابی عملکرد دستگاه های امدادی و خدمات رسان در حوادث رانندگی، برگزار شد.

«مسلم غلامزاده مهرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: این مانور در محور فراغه- ابرکوه نرسیده به زندان باز با موضوع امداد و نجات جاده ای راس ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه چهارشنبه آغاز و طی آن عملیات اطفا حریق و رها سازی مصدوم از داخل ماشین واژگون شده با حضور دستگاه های امدادی پس از رسیدن در محل حادثه انجام شد.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه افزود: فراخوان همزمان دستگاه های امدادی  رأس ساعت مقرر از طریق پخش صوت تهیه شده و تماس با تلفن مدیران، از جمله تفاوت های اصلی این مانور نسبت به مانور های مشابه قبل بود که امکان سنجش دقیق زمان رسیدن دستگاه های امدادی را فراهم کرد.

غلامزاده تصریح کرد: در این مانور یک دستگاه  خودروی آتش نشانی، سه دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر و خودروی ست نجات  هلال احمر، نیروهای انتظامی و پلیس راهور در محل حادثه حضور یافتند.

وی ادامه داد: در سناریوی عملیات فرضی فوق، عملیات اطفاء حریق خودروی سواری توسط نیروهای آتش نشانی انجام شد و مصدم پس از رهاسازی به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه خاطرنشان کرد: در این مانور لحظه صفر زمان و عملکرد دستگاه های مختلف در صحنه، مدیریت حادثه و اقدامات امدادی، روشنایی منطقه، تست کردن امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر و آتش نشانی و  سایر دستگاه‌های مربوطه، بررسی و نواقص شناسایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha