• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400041712409
  • خبرنگار : 71424

نسخه بازگشایی مدارس در مناطق مختلف/ تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه»

نسخه بازگشایی مدارس در مناطق مختلف/ تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه»

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» اظهار کرد: این نظام مراقبتی، وضعیت بازگشایی مدارس را در شرایط و مناطق مختلف مدیریت و به مدارس برای تطبیق با وضع موجود کمک می کند.

محمد محسن‌بیگی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از شرایط بیماری کووید ۱۹ در زمان بازگشایی مدارس در مهرماه امسال اطلاع و پیش بینی دقیقی در دست نیست و باید در آن زمان با توجه به شرایط، تصمیم گیری و خود را با شرایط تطبیق دهیم.

وی افزود: تدوین نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه که از سوی تیمی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در حال تدوین است نیز همین هدف را دنبال می کند تا بتوانیم مدارس را در مناطق مختلف بر حسب شرایط مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت  و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تعطیلی دائم مدارس وجود ندارد و لطمات جبران ناپذیری به جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد می کند، عنوان کرد: تاکید ما بر بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ برای کاهش آسیب ها است و اگر تا آن زمان ایمنی جمعی ایجاد شده باشد و مجوزهای لازم صادر شوند، آموزش ها حضوری خواهند بود، با این حال هنوز نمی توان از تصمیمی قطعی و یکپارچه برای همه مدارس سخن گفت.

محسن بیگی ادامه داد: درحال کسب آمادگی تدریجی برای بازگشایی مدارس هستیم و سناریوهای مختلفی بر حسب شرایط در دست داریم؛ با این حال با وزارت بهداشت در اجرای دستورالعمل ها در تعامل هستیم و به حفظ سلامت دانش آموزان نیز توجه داریم و تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس خواهیم بود.

به گفته  وی، بر اساس اولویت بندی واکسیناسیون عمومی، قرار است واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام شود و پس از آن برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس هم اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۹

کجا با ماسک میشه تدریس کرد و درس خواند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۲۱

اگر قرار بر آموزش مجازی شد لطفاااااااااا برای همه دانشجویان و دانش آموزان کلاس ها را صبح تشکیل ندید بعلت تداخل پیدا کردن کلاس بچه ها، والا بچه دبستانی من با بچه دبیرستانی من همش تداخل کلاس داشتند و ما میموندیم‌که گوشی را در اختیار کدوم بگذاریم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۶

شما که خودتون از بودجه و وضعیت مدارس خبر دارین پس لطفا با گذاشتن این عکسها یه سری اولیا رو فریب ندین .خوب می دونید که امکانات واسه خرید لوازم بهداشتی داخل مدارس بچه ها نیست و کل سال مدارس اصرار بر کمکهای اولیا دارن پس لطفا ما اولیا رو بازی ندین ، یعنی چی مدارس رو تو این شرایط باز می کنید ،مگه غیر حضوری چه اشکالی داشت بچه ها خیلی خوب همه دروس رو متوجه شدن ،بخدا درست نیست که با جون بچه ها بازی شه ،خدا رو خوش نمیاد ،من که بچه ام رو حضوری نمیفرستم چون از سر راه پیداش نکردم .شرمنده کل کسانیکه به این نتیجه رسیدن که مدارس باید باز شه از اول مهر

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۷

من که فرزندم رو مدرسه نمیفرستم چون مدارس هیچ بودجه ای واسه خرید اقلام بهداشتی ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۰

اونی که به فکرش نیستید همان سلامتی دانش آموزان پس لطفاً شعار بیخودی ندید وفکر حضوری کردن وار سرتون بیرون کنید که مااز جون بچه‌ها مون سیر نشدیم اختیاری کنید اونایی که دوست دارن حضوری برن ما که نمیذاریم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۱۱

یعنی دانش آموزان واکسینه نمیشن ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۰ ۱۹:۴۷

شماهایی که تصمیم می گیرید ایا جیگر گوشه خودتون هم روی نیمکتی که معلوم نیست بغل دستیش ناقل باشه می شینه.من اگه بیسواد هم بمونه حاضر نیستم بیاد سر کلاس.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۱ ۰۰:۲۴

ستاد مبارزه با کرونا هیچ وقت با این وضعیت روند کند واکسن و همچنین پیک های بعدی کرونا در پاییز و زمستان هرگز اجازه ی بازگشایی مدارس را نخواهد داد مگر این که وزیر آموزش و پرورش مجبور شأن کند درضمن تا همه واکسن نزنند بچه مدرسه نمی فرستیم