• جمعه / ۱۸ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400041712517
  • خبرنگار : 71429

نامه رئیس قوه قضاییه برای پیگیری علت قطعی‌ برق در صدر اخبار حقوقی

نامه رئیس قوه قضاییه برای پیگیری علت قطعی‌ برق در صدر اخبار حقوقی

نامه رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای پیگیری علت قطعی‌ برق، برگزاری آیین تکریم و معارفه رییس قوه قضاییه و ... از اخبار پربازدید حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

اخبار حقوقی هفته گذشته ایسنا را در این گزارش می خوانید:         

 آیین تکریم و معارفه رییس قوه قضائیه برگزار شد        

مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین _حجت الاسلام رییسی_ و جدید _حجت الاسلام محسنی اژه ای_ قوه قضاییه با حضور مسئولان لشکری، کشوری و قضایی روز دوشنبه (چهاردهم تیرماه) برگزار شد. 

 در این مراسم حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: از  مقام معظم رهبری تشکر می کنیم که برای دومین بار مدیریت و ریاست قوه قضائیه را از درون  این مجموعه منصوب کردند.      

سپس حجت الاسلام گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری متن حکم مقام معظم رهبری را خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب و رئیس پیشین دستگاه قضا گفت: باید برای این انتصاب شایسته در دستگاه قضا تقدیر و تشکر کنم. ۳۶ سال است که از نزدیک با آقای اژه‌ای همکار هستم و ایشان یک قاضی توانمند و تواناست.

سپس حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌های خود گفت: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند.       

در ادامه مراسم محمدباقر قالیباف  رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده، گفت: فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند و آنها هرگز این را از ما قبول نمی کنند. 

آیت‌الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با محسنی اژه ای، ضمن تبریک انتصاب او از سوی رهبر معظم انقلاب، نسبت به انتخاب فردی از درون قوه قضاییه برای اداره این دستگاه ابراز خرسندی کرد.             

محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک مجدد انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با محسنی اژه ای،  برای او در ایفای این مسئولیت مهم آرزوی موفقیت کرد.

                در دادگاه مطبوعات این هفته چه گذشت؟

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از رسیدگی به سه پرونده مطبوعاتی اعم از پرونده مدیر مسئول پایگاه خبر و اطلاعات روز ،  مدیر عامل و خبرنگار پایگاه خبری نفت ما و  مدیر مسئول پایگاه خبری میز نفت در روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی  شقاقی  خبر داد و گفت که در هر سه پرونده، متهمان مجرم شناخته شدند.

       عفو و تخفیف ۳۸۸ محکوم تعزیرات حکومتی با موافقت رهبری

علیرضا نورنژاد   مدیرکل نظارت بر اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات ۳۸۸ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خبر داد.         

نامه رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای پیگیری علت قطعی‌ برق

حجت الاسلام محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای دادستان کل کشور را مأمور پیگیری فوری قطعی‌های مکرر برق شهرهای مختلف کشور در روزهای گذشته کرد.                                 

دستور دادستان تهران برای پیگیری قطعی‌های مکرر برق

علی القاصی مهر دادستان تهران نیز در خصوص پیگیری قطعی‌های مکرر برق، گفت: دستور دادیم که موضوع را از طریق مسئولین مربوطه در حوزه برق پیگیری کنند.    

 آزادی ۷۶ زندانی زندان‌های استان تهران                

 سیدحشمت الله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: در تداوم طرح نذر هشتم، از اوایل خردادماه سال جاری تاکنون، نیکوکاران استان تهران با اهدای مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال بدهی ۷۶ نفر زندانی نیازمند را پرداخت کردند.

بیانیه اسکودا درباره آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌ وکلای دادگستری

 اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در باره آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری که اخیرا به تصویب سید ابراهیم رییسی رییس وقت قوه قضاییه رسید صادر کرد.         

  وظیفه دستگاه نظارتی، صیانت از نیروی انسانی است

حجت الاسلام درویشیان   رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیران کشور را سرمایه ملی کشور دانست و گفت: وظیفه همه ما به‌ویژه دستگاه نظارتی، صیانت از بزرگ‌ترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی است. چراکه اگر سرمایه انسانی مناسبی نداشته باشیم، حتماً امکان توسعه و پیشرفت نخواهیم داشت.       

     پس از ۴۲ سال شاهد هماهنگ‌ترین روسای سه قوه هستیم

حجت الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری گفت:  بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، شاهد هماهنگ‌ترین روسای سه قوه هستیم.                                 

    صدور کیفرخواست ۲۰۰ صفحه‌ای برای ۱۰ متهم در پرونده هواپیمای اوکراینی

 حجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: در این پرونده برای ۱۰ متهم کیفرخواستی مستدل و مستند در ۲۰۰ صفحه صادر شده که تصمیم نهایی درباره آنها با دادگاه است.                             

   درخواست خواهر بابک خرمدین از رییس سازمان سینمایی

آذر(آزیتا) خرمدین خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهای درباره ساخت مستندی درباره برادرش ، از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا پروانه ساخت این مستند باطل شود.   چند روز قبل خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه مستندی به نام «پدر کشتگی» به کارگردانی سیامک میثاقی و تهیه‌کنندگی مشترک سیدامیر سیدزاده و فاطمه پاقلعه‌نژاد تولید خواهد شد.

بابک خرم‌دین کارگردان 47 ساله سینما بود که 27 اردیبهشت‌ماه خبر کشف جسد مثله شده او منتشر و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد که پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند. چند روز بعد هم خبری دیگر منتشر شد مبنی براینکه پدر و مادر بابک به قتل دختر و داماد خود در چند سال قبل اقرار کرده‌اند.

از امروز استدلال‌ها و مبانی نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس منتشر می‌شود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: از مطالبات جامعه علمی کشور از شورای نگهبان، انتشار استدلال‌ها و مبانی نظرات شورا راجع به مصوبات مجلس بوده است.                                   

ایران برای توسعه همکاری با کشورهای حوزه دریای خزر آمادگی دارد

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور با تشریح مهمترین چالش ها و مشکلات سواحل دریای خزر از آمادگی ایران برای توسعه همکاری با کشورهای حوزه دریای خزر خبر داد و گفت: اگرچه معاهدات موجود لازم و ضروری است اما جامع الاطراف و کافی نمی باشد و نیازمند ضمانت اجرایی قویتر و کارآمدتر بوده که یکی از مهمترین آنها نقش تعاملی و هم­افزائی دادستان­های کل این کشورها با یکدیگر است.                                 

انتهای پیام                               

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha