• جمعه / ۱۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1400041812722
  • خبرنگار : 71567

پس از کش و قوس های فراوان انجام شد؛

برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری با شرکت بیش از ۱۱ هزار داوطلب

برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری با شرکت بیش از ۱۱ هزار داوطلب

بیش از ۱۱ هزار داوطلب صبح امروز در چهلمین دوره آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی پزشکی به رقابت پرداختند.

به گزارش ایسنا، چهلمین دوره آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی پزشکی صبح امروز جمعه ۱۸ تیر در ۴۶ حوزه امتحانی و ۱۰ قطب دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

تعداد ۱۱ هزار و ۶۹۰ داوطلب در چهلمین دوره آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی پزشکی مجاز به شرکت در آزمون شدند.

آزمون ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی پزشکی در شرایطی برگزار شد که چندی پیش تعدادی از داوطلبان آزمون با ارسال نامه ای به استاندار تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مسئولیت فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران را بر عهده دارد، نسبت به برگزاری این آزمون در روز جمعه ۱۸ تیر همزمان با شیوع پیک پنجم کرونا و مقاومت وزارت بهداشت در خصوص لغو این آزمون اعتراض کردند و خواستار لغو این آزمون شدند.

دکتر سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی با تاکید بر اینکه این آزمون به هیچ عنوان لغو نخواهد شد، به ایسنا گفت: بالای ۸۰ درصد داوطلبان این آزمون واکسن کرونا ویروس دریافت کردند بنابراین به عفونت کرونا مبتلا نمی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: داوطلبان آزمون فوق دستیارانی هستند که همیشه در محیط بیمارستانی حضور دارند. بنابراین حضور آنها در مراکز آزمون خطری را متوجه آنها نخواهند کرد چرا که بیماری در این محیط وجود ندارد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد خطری از نظر ویروس کرونا داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی را تهدید کند در محیط بیمارستان که حضور دارند بیشتر آنها را در معرض ویروس قرار می دهد تا محیط آزمون. بنابراین این آزمون ریسک افزوده ای برای آنها ایجاد نخواهد کرد و آزمون در تاریخ مقرر برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha