• جمعه / ۱۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400041812751
  • منبع : روابط‌عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد

پیام هایی برای درگذشت فرهود کندلوسی

پیام هایی برای درگذشت فرهود کندلوسی
ساز لَلِه‌وا که مرحوم کندلوسی می نواخت

معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی در پیام های جداگانه ای درگذشت فرهود جلالی کندلوسی ـ نوازنده و خواننده موسیقی مازندران ـ را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، فرهود کندلوسی - نوازنده و خواننده موسیقی مازندران - که نقش مهمی در احیاء و برپایی جشن‌های سنتی و آیین‌های بومی مازندران داشت، در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سیدمجتبی حسینی، معاون هنری ارشاد در پیام تسلیت خود نوشته است: فرهود جلالی همواره برای فرهنگ و هنر و موسیقی بومی مازندران تلاش کرد، دانش خود را در علوم اجتماعی نیز با مطالعات در زمینه فرهنگ و موسیقی و آداب و سنن مازندران پیوند داد و به ثبت و معرفی موسیقی و فرهنگ بومی این منطقه خدمت کرد. چند دهه کوشش بی دریغ برای فرهنگ و میراث موسیقی بومی و حفظ اصالت های فرهنگی و آثاری که به یادگار گذاشته است بیانگر عشق و دلسوزی او به فرهنگ و هنر است.
درگذشت هنرمند گرانقدر و همکار عزیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانواده گرامی اش و همکاران تسلیت می گویم و برای آن زنده نام از درگاه خداوند علو درجات و برای خانواده و دوستانش سلامتی و صبر مسالت دارم.

همچنین در متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«مرحوم فرهود جلالی کندلوسی، پیشکسوت هنر مازندران و از همکاران خانواده بزرگ فرهنگ و هنر  تن به مشیت الهی داد و به کاروان هنرمندان  سفرکرده پیوست.

فرهود جلالی وجود گرانمایه‌اش از میراث ارزشمند فرهنگی-هنری خطه شمال کشور بود و عمری را با پنجه و نفس تأثیرگذارش، به معرفی ظرایف موسیقی بومی پرداخت. و در امر مدیریت فعالیت های فرهنگی هنری نیز  تلاش فراوان نمود.

این فقدان تلخ را به جامعه هنری کشور و خاندان گرامی‌اش تسلیت گفته و آمرزش و غفران ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha