• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041913002
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس انتقال خون همدان خبر داد

همدان به یاری سیستان و بلوچستان شتافت

همدان به یاری سیستان و بلوچستان شتافت

ایسنا/همدان رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از ارسال ۳۰۰ واحد خون به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد:در سال‌جاری افزون بر یک هزار واحد خون به استان‌های نیازمند، خون ارسال شده که از این تعداد ۳۰۰ واحد خون به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، استان همدان با هیچ‌گونه کمبود ذخایر خونی مواجه نشده چرا که اهدا کنندگان خون در استان همدان مستمر بوده و در صورت نیاز با این افراد تماس گرفته می‌شود تا در این کار خیر شرکت کنند.

دکتر محمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰۰ واحد خون به استان‌های مختلف از جمله تهران، ایلام، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خون اهدا کرده‌ایم، گفت: بر اساس تخمین سازمان انتقال خون باید از هر گروه خونی پنج برابر روزانه ذخیره مازاد داشته باشیم و در صورت بالا رفتن این میزان تخمین اقدام به اهدا خون به استان‌های نیازمند می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در هیچ نوع گروه خونی کمبود اهدا کننده نداریم اما در صورتیکه با کمبود گروه خونی خاصی مواجه شویم با اهدا کنندگان مستمر تماس گرفته می‌شود و از آنها یاری می‌طلبیم.

رئیس سازمان انتقال خون همدان با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های سیار برای تشویق شهروندان به اهدا خون حذف شده است، افزود: این موضوع نشان دهنده ذخایر خوب خون و فرآورده‌های خونی در مجموعه انتقال خون است.

محمدی با بیان اینکه در هیچ نوع گروه خونی در استان مواجه نشده ایم ، خاطرنشان کرد: عمر پلاکت‌های خون کوتاه بوده و عمر آنها بین سه تا پنج روز است که در صورت نیاز به پلاکت در گروه‌های خونی خاص به ویژه گروه‌های خونی منفی با اهدا کنندگان مستمر کمک میگیریم.

وی از توقف پلاسما درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانها اشاره کرد و گفت: این نوع درمان در حال حاضر متوقف شده چرا که این بیماری با پیک‌ها و سویه‌های جدید همراه بوده و به این ترتیب باید به دنبال درمان سریع‌تر که پاسخ بهتری داشته باشد، حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha