• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041913032
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

دامداران به قیمت نهاده‌های دامی اعتراض دارند

دامداران به قیمت نهاده‌های دامی اعتراض دارند

ایسنا/همدان مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه مشکل کمبود نهاده‌های دامی در استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر قیمت برخی از نهاده‌های دامی مانند سبوس، یونجه و کاه برای دامداران مشکل ایجاد کرده و دامداران به این موضوع اعتراض دارند.

علی خدارحمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی نه تنها کم نشده بلکه اضافه هم شده است، اظهار کرد: نهاده‌های مانند جو، ذرت و کنجاله سویا که با ارز دولتی تهیه می‌شد از لحاظ قیمت نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده و از نظر مقدار هم نه تنها کم نشده بلکه به دلیل خشکسالی و مشکلات دامداران به‌صورت ویژه اضافه شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت این سه نهاده تغییر نکرده زیرا با ارز دولتی تهیه می‌شود و امسال نه تنها سهمیه کم نشد بلکه اضافه هم شد و در حال حاضر به‌صورت مرتب بین دامداران و کارخانه‌های خوراک دام برای تولید کنسانتره توزیع می‌شود.

خدارحمی بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که در تاریخ ۲۶ خردادماه کارگروه تنظیم بازار کشور مصوبه‌ای صادر کرد که طبق آن قیمت سبوس بر اساس عرضه و تقاضا باشد و در نتیجه سبوس دولتی سال گذشته که به قیمت   ۱۴۰۰ تومان خریداری می‌کردیم در حال حاضر کارخانه‌های استان از ۳۷۰۰ تا ۴۲۰۰ می‌فروشند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان از کارخانه‌ها درخواست کرد که این نهاده را با قیمت ۳۷۰۰ تومان بفروشند اما یکی دوتا کارخانه‌ رعایت دامداران را نکرده و با استناد به کلمه عرضه و تقاضا تا ۴۲۰۰ تومان هم فروختند. 

خدارحمی اضافه کرد: به تبع آزاد شدن سبوس، قیمت علوفه‌هایی از جمله یونجه و کاه افزایش چشمگیری داشت به‌طوری‌که قیمت هر کیلو یونجه تا مرز ۶۰۰۰ تومان رسید و قیمت هر کیلو کاه که سال گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان بود به ۴۰۰۰ تومان رسیده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه پیش از این چهار نهاده در اختیار دامداران قرار می‌دادیم و پس از آنکه سبوس آزاد شد سه نهاده در اختیار آنها قرار می‌دهیم، یادآور شد: این سه نهاده با ارز دولتی تهیه می‌شوند و هیچ مشکلی در توزیع آنها وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال تولید شیر افزایش نداشته است، گفت: هر ساله حذف دام‌های وازده از گله را شاهد هستیم، و امسال به دلیل گرانی برخی از نهاده‌ها، حذف بیشتر شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha