• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400041913221
  • خبرنگار : 71607

سیاره سرخ از نمایی دیگر+فیلم

سیاره سرخ از نمایی دیگر+فیلم

ناسا اخیرا در حساب کاربری مریخ‌نورد "استقامت" در توییتر ویدیویی کوتاه از سیاره سرخ منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این ویدیو در حساب کاربری مریخ نورد "استقامت" نوشت: تیم علمی من با دقت در حال بررسی و مطالعه تصاویر رنگی حاصل از نهمین پرواز بالگرد مریخی نبوغ، هستند. بالگرد مریخی نبوغ در این پرواز(نهمین پرواز) از ناحیه‌ای عبور کرد که حرکت در آنجا برای من مشکل بود. این بالگرد با انجام این کار تصویر تازه‌ای از دهانه جزرو که من در حال کاوش آن هستم ارائه داد.

هفته گذشته بالگرد مریخی نبوغ نهمین پرواز موفق خود در سیاره سرخ را انجام داد. این بالگرد پنج ژوئیه نهمین و چالش برانگیزترین پرواز خود را به پایان رساند و طی آن ۱۶۶.۴ ثانیه با سرعت پنج متر بر ثانیه پرواز کرد.

این بالگرد در هنگام انجام نهمین پرواز رکوردهای پیشین خود را شکست. نبوغ در آخرین پرواز خود ۱۶۶.۴ ثانیه پرواز کرد و رکورد قبلی پرواز طولانی مدت خود که ۱۳۹.۹ ثانیه پرواز در حین ششمین پرواز در ۲۳ مه بود را شکست.

این بالگرد همچنین در این پرواز مسافتی حدود ۶۲۵ متر را طی کرد که این فاصله بسیار بیشتر از فاصله طولانی پیشین که  ۲۶۶ متر در چهارمین پروازش در ۲۹ آوریل بود، است. "نبوغ" در چهارمین پرواز خود تا ارتفاع معمول خود یعنی ۱۶ فوت(پنج متر) از سطح مریخ ارتفاع گرفت و سپس ۴۳۶ فوت(۱۱۳ متر) به سمت جنوب پرواز کرد و سپس بازگشت. بالگرد مریخی نبوغ در طول سفر ۸۷۲ فوت(۲۶۶ متری) خود ۱۱۷ ثانیه در هوا بود.

«هاوارد گریپ»(Håvard Grip) از بخش رهبری بالگرد نبوغ آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا درباره آخرین پرواز این بالگرد چنین گفت: نهمین پرواز نبوغ به شدت هیجان انگیز و دلهره آور بود اما نبوغ با موفقیت آن را به پایان رساند.

مریخ‌نورد استقامت ناسا با استفاده از دوربین ناوبری خود تصویر بالا از ناحیه "Séítah" مریخ را ثبت کرده است. بالگرد نبوغ نیز در نهمین پرواز خود در تاریخ ۵ ژوئیه بر فراز این منطقه پرواز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha