• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400041913291
  • خبرنگار : 30054

در هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

در هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

خانه ما محلی است که در آن به آرامش می رسیم و معمولا اغلب اعضای خانواده بیشترین ساعات شبانه روز را در خانه سپری می کنند. حال اگر منزلی که خریداری کرده اید نتواند این فاکتور مهم و اساسی را برای شما و عزیزانتان به خوبی فراهم کند به این معنی است که خانه و منزل فعلی شما فاکتورهای یک خانه استاندارد و راحت را ندارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مشاورین املاک مسکن شهر، برای مثال فرض کنید خانه ای خریداری کرده اید که مشکلات زیادی داشته و اندک آرامش و آسایشی که در خانه کوچک قبلی تان داشته اید را از شما سلب کرده است. در این شرایط تصور می کنید که تا چند ماه قادر خواهید بود مشکلات این خانه را تحمل کنید؟ بدون شک این زمان، مدت زیادی به طول نخواهد انجامید.

پس به خرید آپارتمان در اندیشه سهل انگارانه نگاه نکنید و بر اساس معیارهایی که یک خانه ایده آل باید از آنها برخودار باشد برای خرید آپارتمان اقدام کنید.

چه نکات مهمی را باید در خرید خانه در اندیشه مورد توجه قرار داد؟

انتخاب محله در شهر اندیشه

مهم ترین عاملی که در خرید آپارتمان در اندیشه باید مورد توجه شما قرار داشته باشد دقت در انتخاب محله است. قبل از خرید آپارتمان، در محله مورد نظر بچرخید و وضعیت آن را مورد ارزیابی قرار دهید. بررسی کنید و ببینید که دسترسی شما به مراکز تجاری و خرید چقدر است. آیا در نزدیک منزل شما مراکز درمانی وجود دارد؟ آیا در محله ای که شما قصد دارید در آن زندگی کنید بانک وجود دارد یا خیر؟ این بررسی ها کمک می کند تا خانه ای ایده آل و نرمال برای خرید انتخاب کنید.

امکانات داخلی بنا

مورد دیگری که به هنگام خرید آپارتمان در اندیشه لازم است به آن نیز دقت لازم را داشته باشید امکانات داخلی بنا است. برای مثال وضعیت وسایل گرمایشی و سرمایشی آپارتمان را مورد بررسی قرار دهید. وضعیت جو و اقلیم به گونه ای است که این اجازه را به افراد نمی دهد تا حتی با وجود نقص در سرمایش و گرمایش یک منزل بتواند به راحتی در آن زندگی کنند.

بهره گیری از نور کافی

بهره گیری از نور کافی از دیگر مزیت هایی که است به هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باید مورد توجه قرار دهید. نور طبیعی نقش زیادی بر روی روحیه اعضای خانواده دارد و باعث افزایش انرژی و انگیزه آنها برای زندگی خواهد شد. سلامت روانی اعضای خانه بستگی به این دارد که نور خورشید در طول روز به داخل بتابد.

بررسی وضعیت خارجی آپارتمان

مورد دیگری که آن نیز می تواند از جمله مهم ترین نکات در هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باشد وضعیت بیرونی بنا و ساختمان است. وضعیت ایمنی ساختمان مانند مقاومت در برابر سیل و زلزله نکته ای است که باید به آن نیز توجه زیادی مبذول داشت. قبل از خرید خانه از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید و سعی کنید به سراغ منازلی بروید که استانداردهای شهرداری را در این رابطه رعایت کرده باشند.

رعایت بهداشت در مجتمعی که آپارتمان شما در آن قرار دارد از دیگر نکات مهم در هنگام خرید ملک در اندیشه است. با یک نگاه کلی به اطراف مجتمع و داخل راهروهای می توان به راحتی فهمید که آیا در این مجتمع ساکنین خود را ملزم به رعایت بهداشتی می دانند یا خیر.

دسترسی به خیابان های اصلی

اگر شاغل هستید و نمی خواهید وقت زیادی را برای رفت و آمد به محل کار خود صرف کنید بهتر است مناطقی برای خریداری آپارتمان انتخاب کنید که به خیابان های اصلی نزدیک باشند. خیابان های فرعی که اکثرا شلوغ و یک طرفه هستند وقت زیادی را از شما تلف کرده و این مساله می تواند گاهی اوقات دردسر ساز شود.

جدا بودن انشعابات آب و برق

مساله مهم دیگری که باید در موقع خرید آپارتمان در اندیشه به آن توجه گردد جدا بودن انشعابات آب، برق و گاز است. شاید در ابتدا تصور کنید که می توان به راحتی سر این مساله با همسایه هایتان توافق کنید و هر کس به اندازه میزان مصرفی که دارد هزینه این موارد را پرداخت کند، اما مساله به این راحتی ها نیست و گاهی مشکلات و دردسرهای عجیب و غریبی در این رابطه ممکن است گریبانگیر شما شود.

دسترسی به وسائل حمل و نقل عمومی

دسترسی داشتن به وسائل حمل و نقل عمومی شاید برای برخی افراد که با ماشین شخصی خود به کارهایشان رسیدگی می کنند اهمیت چندانی نداشته باشد، اما مشکل زمانی آشکار می شود که فرزندان شما قصد دارند به مقاصد مختلف از خانه خارج شوند. در این شرایط دسترسی داشتن به وسائل حمل  نقل عمومی تواند به مقدار زیادی خیال شما را از بابت امنیت و به سلامت رسیدن آنها راحت کند.

صحبت با یک مشاور املاک حرفه ای

موردی که می تواند به هنگام خرید و فروش آپارتمان در اندیشه کمک فراوانی به شما کند صحبت و مشاوره با مشاور املاک  است که می توانند راهنمایی های بسیار مفید و راهگشایی را در اختیار شما قرار دهند.

متراژ آپارتمان

مورد دیگری که به هنگام خرید آپارتمان در اندیشه باید مشخص گردد متراژ آپارتمان است. خانواده هایی که جمعیت آنها زیاد نیست و بودجه در دسترس نیز بودجه زیادی نیست بهتر است آپارتمان هایی که متراژهای پایینی دارند خریداری کنند.

مشاور املاک مسکن شهر با داشتن تجربه و وجدان کاری بالا به شما کمک می کنند بهترین و مناسب ترین آپارتمان در اندیشه را خریداری نمایید .

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha