• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400041913312
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار خبر داد

جریمه در انتظار ناقضان قرنطینه

جریمه در انتظار ناقضان قرنطینه

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: افرادی ‌که تست کرونای آن‌ها مثبت است، در صورت خروج از قرنطینه، جریمه خواهند شد.

سیدسعید شاهرخی شنبه ۱۹ تیرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهارکرد: وضعیت استان‌های همجوار همدان، قرمز است به همین دلیل خطر افزایش آمار بیماران کرونایی در استان همدان نیز وجود دارد و همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه جلوگیری از عادی انگاری و رعایت پروتکل‌ها باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: شرکت در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی ۹۹ درصد ابتلا در استان را به خود اختصاص داده است بنابراین مردم از شرکت در اجتماعات خودداری کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تماس‌های درون‌خانوادگی را کنترل کنند.

وی درباره حضور مسافران در همدان، مطرح کرد: نیروی انتظامی باید مبادی ورودی استان همدان کنترل کند و افرادی ‌که تست کرونای آن‌ها مثبت است، در صورت خروج از قرنطینه، جریمه خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز با بیان اینکه بیش‌از  ۹۵ درصد از افراد بالای ۷۰ سال در استان همدان، واکسینه شده‌اند، گفت:۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان همدان، بستری هستند.

دکتر رشید حیدری‌مقدم در این جلسه با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و سرپایی در استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ نفر بوده است و درحال افزایش است، اظهار کرد: شهرستان فامنین در وضعیت زرد و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند روند بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان، افزایشی است.  

وی با اشاره به اینکه عادی انگاری شیوع کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان نگران‌کننده است، خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد علل شیوع کرونا در استان شرکت در اجتماعات و تماس‌های درون خانوادگی ۵۲ درصد است.

حیدری مقدم با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰هزار دز واکسن در استان تزریق شده است، ادامه داد: در استان همدان بیش‌از ۹۵درصد از افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha