• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400041913319
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار هرمزگان:

امتناع از تزریق واکسن کرونا معنا ندارد/هرمزگان نیاز به حمایت مسئولان کشوری دارد

امتناع از تزریق واکسن کرونا معنا ندارد/هرمزگان نیاز به حمایت مسئولان کشوری دارد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در هرمزگان شاهد هستیم علی رغم اطلاع رسانی تزریق واکسن به گروه های سنی مختلف برخی افراد امتناع می کنند، خاطرنشان کرد: این امر ناپسند و مورد قبول نیست و در کنترل بیماری با مشکل مواجه خواهیم شد.

فریدون همتی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص در نشست صبح امروز (۱۹ تیرماه) استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا و ارتباط زنده با رئیس جمهور و اعضای ستاد کشوری مدیریت بیماری کرونا، افزود: متأسفانه این روزها هرمزگان شاهد اوج گرفتن ویروس کرونا در سراسر شهرستان ها شده است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان تلاش‌های بسیاری از سوی دستگاه های ذی‌ربط  شده است و اگر این تلاش ها نبود، شرایط بسیار بدتر از وضع موجود می شد، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه توسعه تخت های بیمارستانی با توجه به وضعیت نامطلوب گذشته و پایین تر از میانگین کشوری، در چهار سال گذشته ۲ هزار تخت و بخش های جدید برنامه ریزی شد.

همتی با اشاره به اینکه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس بزودی در فاز نخست وارد مدار بهره‌برداری می شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس با ۹۵ درصد پیشرفت انتظار داریم هرچه زودتر تکمیل و راه اندازی شود و در این خصوص نامه نگاری شده است و امیدواریم سردار باقری دستوری فوری در خصوص تکمیل آن بدهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و پر شدن بخش ها، در حال حاضر بیمارانی در راهروها بستری شده اند، اظهار کرد: انتظار داریم حمایت ویژه ای در بحث اعطای کیت های تشیخص کرونا به استان در جهت تشخیص هر چه بیشتر بیماران کرونایی صورت گیرد.

همتی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی نامناسب هرمزگان در فصل تابستان و غیرقابل تحمل و مدیریت مناسب مردم در مصرف و وجود بنگاه های اقتصادی اما سقف مناسبی برای اختصاص سهمیه روزانه برق استان تعیین نشده و امیدوارم رئیس جمهور در این خصوص دستورات لازم و ویژه ای را صادر کنند.

وی با بیان اینکه از همکاری ارتش و سپاه در مقابله با ویروس کرونا در استان هرمزگان تقدیر و تشکر می کنم، عنوان کرد: با توجه به بالا بردن تعداد تست های روزانه و تأمین کیت های مورد نیاز از سوی دولت، امیدوارم مردم نیز در کنترل این بیماری یاری‌گر ما باشند و در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشاتر از قبل باشند

همتی با اشاره به اینکه در هرمزگان شاهد هستیم علی رغم اطلاع رسانی تزریق واکسن به گروه های سنی مختلف برخی افراد امتناع می کنند، خاطرنشان کرد: این امر ناپسند و مورد قبول نیست و در کنترل بیماری با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه خواهش می کنم مردم از سفر و جابجایی از شهرها به روستاها خودداری کنند، تصریح کرد: شاهد هستیم با هر بار تعطیلی سفرها افزایش می یابد و همین امر در شیوع کرونا موثر است.

استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه به دستگاه های اجرایی و بنگاه های اقتصادی گوشزد کرده ایم در رعایت پروتکل های بهداشتی باید از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند، بیان کرد: کسبه و بازاریانی که در رعایت پروتکل ها کوتاهی می کنند با برخورد جدی ناظران بهداشتی و قضایی مواجه خواهند شد.

وی با بیان این عدم رعایت فاصله اجتماعی، عدم استفاده از ماسک، رفتن به سفر، شرکت در دورهمی ها و اجتماعات را از مهمترین عوامل شیوع کرونا در هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از این گذرگاه سخت عبور کنیم وگرنه نمی توانیم در کنترل کرونا موفق باشیم.

همتی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در هرمزگان پیش بینی کرده بودیم، افزود: در بندرعباس و میناب با مشکلاتی در خصوص افزایش آمار بستری بیماران کرونایی و پر شدن تخت های بیمارستانی مواجه ایم و در تلاشیم تا از ظرفیت بیمارستان خلیج فارس و صاحب الزمان (عج) بندرعباس برای کمک به درمان بیماران کرونایی کمک کنیم تا تمامی بار این موضوع بر دوش بیمارستان شهید محمدی نباشد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که به صورت مستقیم با رئیس جمهور و ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور ارتباط برقرار شده بود، دستورات لازم برای تکمیل بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، اختصاص بودجه ویژه به حوزه بهداشت و درمان و برپایی بیمارستان صحرایی در استان هرمزگان صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha