• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400041913406
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان هشدار داد:

موج پنجم کووید19 پشت مرزهای استان سمنان

موج پنجم کووید19 پشت مرزهای استان سمنان

ایسنا/سمنان علی‌رغم افزایش مبتلایان و سیر صعودی کووید19 در استان‌های همجوار سمنان، خوشبختانه هنوز موج پنجم این همه‌گیری در مناطق تحت‌پوشش هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز نشده است.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان ۱۹ تیر ۱۴۰۰ در جلسه همزمان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، اظهار کرد: در استان‌های همجوار، سرایت بیماری بیشتر شده و در یک پیک جدید قرار گرفته‌اند و این‌مهم متاسفانه به استان ما نیز نفوذ کرده که لازم است مردم استان همچون گذشته همکاری های لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان استان تاکید کرد و گفت: روند صعودی ابتلای به بیماری کرونا در موج پنجم در استان هنوز آغاز نشده است.
رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: سمنان جز استان‌هایی است که روند صعودی ابتلا به بیماری موج جدید در آن آغاز نشده اما در وضعیت خطر هستیم و مردم عزیز، متمدن و با فرهنگ استان برای حفظ جان خود و خانواده همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

آشناگر افزود:در برخی از شهرستان‌ها پروژه‌هایی آماده بهره‌برداری است، لازم است تا جایی که امکان دارد برنامه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس و مواردی که با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود نیز با کمترین دعوت به انجام برسد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به گرمی هوا، پارک‌ها در شب‌ها محل تجمع و دورهمی‌ها است، ‌مردم  که تاکنون نهایت همکاری را داشتند، آگاه باشند که ما در معرض گسترش پیک جدید هستیم و اگر مراقبت نکنیم از وضعیت رنگ بندی موجود خارج می شویم.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی زرد، متولیان امر برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، افزود: شهرداران در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی و قرمز باید، با توجه به وضعیت گسترش ویروس، اقدامات و محدودیت های در نظر گرفته شده برای این زنگ بندی‌ها را به دقت و با قدرت اعمال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha