• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041913549
  • خبرنگار : 50029

برگزاری سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی به میزبانی شیراز

برگزاری سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی به میزبانی شیراز

ایسنا/فارس سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی؛ سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای در ورزش با ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی به صورت آنلاین در شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز، برگزاری این رویداد علمی را اقدامی ارزشمند ارزیابی و با بیان اینکه اهمیت رسانه و ارتباط تنگاتنگ آن با حوزه ورزش برکسی پوشیده نیست، اضافه کرد: ورزش سهم عمده‌ای در رسانه‌های مجازی اجتماعی و سنتی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، مهرداد احمدی، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به رسانه‌های مجازی افزود: در حال حاضر ۵۲ درصد از جمعیت دنیا از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این آمار در دو سال اخیر با رشد ۱۳ درصدی رو به رو بوده است.

احمدی اضافه کرد: در ایران نیز در حال حاضر ۳۶ میلیون نفر کاربر فضای مجازی هستند که طبق آمارهای موجود با رشد ۹درصدی رو به رو بوده است.

این عضو هیئت علمی رشته مدیریت رسانه، خواستار توجه بیشتر به نقش رسانه‌های اجتماعی در ورزش و همچنین افزایش سهم پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با ورزش بانوان شد.

رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور شیراز و دبیرعلمی این همایش ملی نیز با اشاره به اهمیت رشته ارتباطات ورزشی به عنوان یکی از رشته‌های بین رشته ای، اظهار داشت: رشته مدیریت ورزشی برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور ایجاد و با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد.

حمید قاسمی،  ابراز امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل بالای شهر شیراز، رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور شیراز راه اندازی شود و این دانشگاه به قطب رشته‌های ورزشی تبدیل شود.

او به اهمیت سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای نیز اشاره و اضافه کرد: پس از تعیین و اعلام ۱۲ معیار اساسی سواد از سوی یونسکو به عنوان توانایی ایجاد تغییر با کمک آموخته‌ها، سواد ارتباطی و رسانه‌ای نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

جلال یاراحمدی، دبیر اجرایی کنفرانس نیز به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این همایش ملی پرداخت و گفت: سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی در مهر ماه ۹۹ در کارگروه پژوهش استان فارس مورد تصویب قرار گرفت و مجوزهای لازم نیز از معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور و همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اخذ شد.

او افزود: پس از اعلام فراخوان در بهمن ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۱۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال گردید که۸۹ مقاله توسط هیئت داوران مورد پذیرش نهایی قرار گرفت.

رئیس سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی اضافه کرد: ۹ مقاله نیز جهت ارائه به صورت شفاهی و ۳ مقاله نیز از سوی هئیت داوران به عنوان مقالات برتر معرفی شد.

بنابراین گزارش، نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش دانشجویی، بازاریابی ارتباطی یکپارچه در مدیریت رفتار مصرف کننده ورزشی، کاربرد اخلاق و ارتباطات، اهرم‌های قدرت در یک قاب (رسانه، ورزش، اقتصاد)، مقایسه نقش انواع رسانه‌های ورزشی بر سبک زندگی و ...از جمله مقالات ارائه شده به صورت شفاهی در این کنفرانس ملی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.