• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400041913554
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

احمدی: مقبولیت پوشش اسلامی در نهادهای بین‌المللی ورزشی موفقیت بزرگی برای ایران است

احمدی: مقبولیت پوشش اسلامی در نهادهای بین‌المللی ورزشی موفقیت بزرگی برای ایران است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ثثبیت پوشش اسلامی در رقابت‌های ورزشی و مقبولیت آن توسط نهادهای بین المللی ورزشی موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در بیان چالش ها، راهبردها و اقدامات ملی حوزه ورزش همگانی در نشست هم اندیشی و هم افزایی نهادها و دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش، تکلیف اساسی حوزه ورزش کشور را ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: توقعات و انتظارات از ورزش از نگاه های مختلف متفاوت و ایجاد توازن در آن کاری دشوار است و یکی از چالش های جدی موضوع سلامت مطرح شده که تبعا یکی از مسئولیت های حوزه ورزش همگانی تامین سلامت افراد و جامعه است و نفی ورزش قهرمانی نیست.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با بیان اینکه ورزش قهرمانی انگیزه ها را برای مشارکت مردم در ورزش همگانی افزایش می دهد اظهار کرد: ورزش در درجه نخست برای تقویت روح و سلامت جسم است و به دلیل استفاده از فناوری ها، زندگی کم تحرک، چالش روز دنیا عنوان شده و در ایران نیز میانگین وضعیت کم تحرکی ۵۶/٣۶ درصد اعلام شده است، یعنی بیش از نیمی از مردم کشور دچار کم تحرکی هستند و آمارهای حوزه سلامت علامت هشدار دهنده جدی نشان می دهند که مردم باید به ورزش بپردازند.

احمدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت منابع انسانی در توسعه پایدار، شیوع بیماری های غیر واگیر در جمعیت فعال کشور از مهم ترین موانع توسعه کشور است و بیماری های غیر واگیر به دلیل دوره های طولانی درمان و هزینه های ناشی از این بیماری ها کشور را با چالش جدی مواجه کرده است که ورزش همگانی می تواند کوتاه ترین، کم هزینه ترین و موثرترین راه برای کاهش تقاضای خدمات درمانی باشد.

وی در ارائه راهکارهای موثر در ایجاد سبک زندگی فعال در مردم کشور گفت: ترویج فرهنگ ورزش با آگاهی بخشی، حمایت از توسعه و تجهیز زیرساخت ها، ایجاد فرصت مشارکت در رویدادهای سلامت محور و نشاط بخش و بهبود هماهنگی های بین بخشی و پشتیبانی از اقدامات مشترک ملی از مهم ترین راهبردها برای توسعه ورزش همگانی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش چالش های موجود برای پیشبرد ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در مجامع بین المللی پوشش بانوان موضوعی مطرح نیست و حضور بانوان کشورمان در این میادین با پوشش اسلامی امری دشوار بود و ثثبیت پوشش اسلامی در رقابت های ورزشی و مقبولیت آن توسط نهادهای بین المللی ورزشی موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha