• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400041913657
  • خبرنگار : 71647

روزنامه‌های جهان امروز چه می گویند؟

سیرک به شهر می آید!

سیرک به شهر می آید!

روزنامه های جهان امروز از ترامپ، جو بایدن و تصمیمش برای خروج از افغانستان و کشف گورهای دست جمعی کودکان بومی کانادا صحبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ هر روز مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند و با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. بر این اساس اخبار ۱۹ تیرماه روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:
 

سیرک به شهر می آید!

له رپوبلیکا، با تندترین عنوان، از بازگشت ترامپ نوشت. «سیرک به شهر می آید» تیتر این روزنامه است. پشتیبانان رئیس جمهوری پیشین با عنوان آمریکا را نجات بدهید، در فلوریدا گرد آمدند. در نیویورک، دادگاه موسسه ترامپ به سبب تخلفات مالیاتی بود. اینجا هواداران ترامپ، بارانی بر تن آمدند. می گویند: اعتقاد آن ها، به ترامپ خدشه ناپذیر است. سناتور پیشین جو والش، جمهوری خواه می گوید، او یک سارق مالیاتی و دروغ پرداز است.

هنوز فاجعه

روزنامه گاردین، از غرب کانادا می نویسد: با سومین کشف در هفته های اخیر از گورهای دست جمعی کودکان بومی کانادا در بریتیش کلمبیا، افزون بر یکصد و هشتاد گور کودک های پیشین، گور دویست کودک دیگر کشف شد. در سالهای ۱۹۹۰ بیش از ۱۵۰ هزار کودک را برای آشنایی با جامعه نوین کانادا، به اجبار به مدارس شبانه روزی بردند. از بومیان سرخپوستی ۷۵۰ گور گمنام یافته شده است. بومیان با اندوه می گویند: خوشحالیم، که سرانجام مردم کانادا صدای ما را شنیدند. فاجعه هنوز عیان نشده است.

ترک افغانستان


بار دیگر افغانستان، عنوان نخست روزنامه های جهان شد. پس از طولانی ترین جنگ آمریکا، اکنون ترک افغانستان، سر گرفت. فایننشال تایمز نوشت این پیامد بیست سال دخالت آمریکا است: وحشت و شکست. تحلیلگران سیاسی می گویند: به نظر می آید، بدتر از این هم نخواهد شد. هنگامی که روزنامه نگاران، با هیاهوی مجموعه پرسش هایشان، درباره ترک افغانستان، جو بایدن را در کنج قرار دادند، که چرا این قدر شتابزده و بی خبر، بگرام را ترک کردید، خنده کنان گفت: من دوست دارم از چیزهای شاد حرف بزنم. قرار بود آمریکا در هفته‌های آینده، افغانستان تسخیر شده را ترک کند، که زودتر و بی‌خبر این اتفاق افتاد.


تقویت سیستم دفاعی

در حاشیه خبرها  نیز می‌خوانیم:

آن چنان که در روزنامه لا رپوبلیکا، در ایتالیا آمده، دکتر شانون سون دال، درباره تقویت سیستم دفاعی بدن می گوید: آموزه های والدین و مادربزرگ ها، هنوز اصل اند، یعنی آن ها که می گویند: تغذیه سالم داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید، تا حد امکان از اضطراب پرهیز کنید. دست به دهان و بینی نزنید، دست ها را بشویید. آن گاه توصیه تغذیه مناسب را می کنند. سبزی‌ها، پروتئین های کم چرب، غذاهای دریایی، مصرف پروبیوتیک طبیعی و سبزیهایی چون کلم پیچ، کلم برگ، کفیر و ماست شیرین نشده یونانی و مارچوبه و سیر. اما پرسش این است که به راستی می توان سیستم دفاعی بدن را تقویت کرد؟ اگرچه گفته می شود سیستم دفاعی بدن در سال های آغازین زندگی شکل گرفته، اما دانشمندان می گویند می‌تواند تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha