• شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400041913675

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی:

مراجعه بیماران کرونایی از استان‌های جنوبی به مشهد/ورود خراسان رضوی به پیک پنجم

مراجعه بیماران کرونایی از استان‌های جنوبی به مشهد/ورود خراسان رضوی به پیک پنجم

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد ارجاع بیماران بدحال و مراجعه بیماران از سایر استان‌ها به این شهر است، گفت: همچنین برخی از بیماران کرونایی استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان و سیستان‌ و بلوچستان برای مداوا به مشهد مراجعه کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها در مشهد منزل دارند.

کاظم فرهمند امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی تعداد بستری‌ها طی ۲۴ گذشته ۲۷۴ نفر، تعداد بستری‌های موجود ۸۵۵ نفر، تعداد بیماران در بخش مراقب‌های ویژه ۲۰۲ نفر و تعداد فوتی‌ها ۱۲ نفر بوده است.

وی افزود: روند بستری‌های در استان در هفته دوم تیر ماه ۲۱۶ نفر، هفته اول تیر ماه ۱۹۱ نفر و هفته آخر خرداد ۱۸۳ نفر بود. همچنین از ۱۲ نفر فوتی‌های، ۱۱ نفر آن از مشهد بوده‌اند.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی بیان کرد: متاسفانه مراجعه افراد به مراکز سرپایی و تعداد بستری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ماه پیش ۲ برابر شده و به احتمال زیاد وارد پیک پنجم شده‌ایم. از نظر رنگ‌بندی در سامانه ماسک، مشهد، قوچان و شهرستان‌های طرقبه_شاندیز در وضعیت قرمز، شهرستان‌های کلات، رشتخوار در وضعیت زرد و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی در خصوص تعداد بستری‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۲۴ گذشته گفت: تعداد بستری‌ها ۲۲۹نفر، بسترهای موجود ۶۸۳ نفر و تعداد بستری‌های در بخش مراقب‌های ویژه ۱۷۳ نفر است. متاسفانه ۴۰ درصد تست‌ها در بخش سرپایی و بستری‌ها مثبت است.

فرهمند در پاسخ به این سوال که با توجه به قرمز شدن وضعیت مشهد چرا هنوز محدودیت‌ها اعمال نشده، گفت: دستور اعمال محدودیت و هر گونه تغییری با دستور و ابلاغ ستاد کرونای استان لازم‌الاجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال ورود به موج پنجم شیوع کرونا با ویروس هندی ‌هستیم. تلاش می‌کنیم تا کندتر و با تاخیر بیشتری وارد این موج شویم در صورتی که در ابتدای موج چهارم شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودیم.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر است و سرایت بیشتری دارد، از مردم تقاضا داریم هرچه بیشتر نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰ درصد از افراد بالای ۷۰  سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شده‌اند و طی چند روز آینده با ورود محموله جدید، واکسیناسیون همگانی برای سایر گروه‌های دیگر آغاز خواهد شد.

قائم‌ مقام مرکز بهداشت خراسان‌ رضوی در خصوص واکیسناسیون خبرنگاران نیز گفت: واکسینه گروه‌های هدف را ستاد مقابله با کرونا تعیین می‌کند و بنا به دستور آن‌ها ما نمی‌توانیم خارج از گروه‌های تعیین شده واکسیناسیون انجام دهیم. در برخی از شهرستان‌ها نیز با این موضوع برخورد شدیدی شده است. بنابراین ما نیز طبق دستور ستاد کرونا عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha