• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400042013796
  • خبرنگار : 50310

نماینده سلسله و دلفان در مجلس مطرح کرد:

معشوره، سدی در سلسله و دلفان و به کام دیگران

معشوره، سدی در سلسله و دلفان و به کام دیگران

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از ظلم‌هایی که به شهرستان‌های سلسله و دلفان شده بود مربوط به سد معشوره است، گفت: سهم این دو شهرستان در تخصیص آب بسیار ناچیز بوده است.

یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه الشتر چیزی به نام سد نداشتیم فقط آب کهمان است که خروج پیدا می‌کند، ما گفتیم در فصل زمستان که از آب استفاده نمی‌شود و ابتدای بهار که باعث سیلاب و تخریب می‌شود آن را از کانال بند انحرافی به پشت تنگ فیروزآباد منحرف کنیم و آنجا یک سد مخزنی ایجاد کنیم که در فصل بهار و تابستان منطقه دشت فیروزآباد مورد پوشش آبیاری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در جدول ۲۰ بودجه نیز آورده شده کار مطالعات آن شروع شده اگر مثبت باشد برای ساخت آن اقدام می‌کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: بحث ایستگاه پمپاژ منطقه همار کولیوند است که از اعتباراتی که در اختیارم بوده تقریباً ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه گذاشتیم که مسیر بستان بالای ۱۰۰۰ هکتار از اراضی آنجا تحت پوشش آبیاری قرار بگیرد، اعتقاد من این است که نباید بگذاریم یک قطره آب پایین برود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کانال‌های آب‌بَر باعث هدر رفتن آب در منطقه می‌شوند، در سال جاری اعتباراتی که در حوزه مناطق محروم گذاشتیم بالای ۱۱۰ میلیارد تومان برای نورآباد و حدود ۷۰ میلیارد تومان برای الشتر پروژه تحویل داده و تخصیص آن‌ها ۱۰۰ درصد است.

وی با اشاره به این‌که یکی از ظلم‌هایی که به شهرستان‌های سلسله و دلفان شده بود مربوط به سد معشوره است، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آب این سد مربوط به شهرستان‌های سلسله و دلفان است، مخزن سد وقتی در تنگه معشوره احداث شود روستاهای منطقه سلسله و دلفان تخریب می‌شود اما سهم این دو شهرستان در تخصیص آب بسیار ناچیز بود، آب و منطقه برای ما باشد اما تخصیص آب برای ما نه.

ابراهیمی بیان کرد: ما معترض نیستیم که چرا آب سد به کوهدشت می‌رود اما حق و حقوق مردم باید رعات شود، از آن طرف سد سیمره را داریم که باید ۲۰۰ میلیون لیتر آن برای شهرستان کوهدشت برداشت شود اما هنوز این حق را به لرستان ندادند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جلسات متعددی که با مسئولان داشتیم پیگیر مطالبات تخصیص آب سد سیمره برای کوهدشت شدیم.

وی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین سد خاکی در منطقه بختیاری را داریم که برای توسعه لرستان خیلی خوب است اما متأسفانه در سطح ملی مخالفت‌هایی می‌شود، افزود: زمانی‌که سد را طراحی کردند بزرگ‌ترین سد خاکی دنیا بود اما در حال کاهش این ارتفاع هستند که آن‌را آرام آرام کمرنگ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha