• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400042013812
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

۲ دشت کرمانشاه در حال نشست است

۲ دشت کرمانشاه در حال نشست است

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، دو دشت حسن‌آباد- شیان و روانسر- سنجابی ممنوعه بحرانی شده و در حال نشست کردن هستند.

محمودرضا شهلایی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت منابع آبی در کشور و کرمانشاه با محدودیت مواجه است، گفت: این امر باعث شده عمق چاه‌های استان برای رسیدن به آب بسیار زیاد شود.

وی ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر اکثر دشت‌های استان ممنوعه یا ممنوعه بحرانی شده اند، یعنی میزان تخلیه و تغذیه در آنها برابر نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: هم اکنون دو دشت روانسر-سنجابی و حسن‌آباد-شیان ممنوعه بحرانی شده و در حال نشست کردن هستند.

شهلایی یادآور شد: نشست کردن دشت به این معنی است که سفره آب زیرزمینی از حیز انتفاع خارج شده و حتی اگر ترسالی هم داشته باشیم دیگر به حالت اولیه برنخواهد گشت.

وی مدیریت وضعیت چاه‌ها و برداشت آنها را عامل تاثیرگذار بر وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی دانست و تاکید کرد: در استان ۱۰ هزار حلقه چاه کشاورزی داریم و نزدیک به پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز نیز برآورد شده است.

در ادامه نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز اشاره‌ای به وضعیت متقاضیان تراکتور در استان داشت و گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در استان پشت نوبت دریافت تراکتور هستند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تقاضا کاذب و ناشی از اختلاف قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی تراکتور سهمیه‌ای و بازار است، عنوان کرد: بر همین اساس تعداد متقاضیان واقعی تراکتور در استان دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سهمیه تراکتوری که سال گذشته به استان اختصاص یافته را ۸۷۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: سهمیه امسال نیز در مرحله اول ۴۵۰ دستگاه است که امیدواریم تا پایان سال به ۱۲۰۰ دستگاه برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha