• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400042014478
  • خبرنگار : 50223

یک فعال محیط زیست خبر داد

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

برآورد خسارت ۴۰۰ هکتاری آتش سوزی جنگلهای نارک گچساران

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد یک فعال محیط زیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد اولیه از میزان خسارات وارده ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران بیش از ۴۰۰ هکتار است.

آرش نیکخو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به اینکه وزش باد شدید داشته ایم، چهار روزه آتش ادامه دارد و برخی از محیط ها صاف و هموار بوده تاکنون برآورد اولیه حاکی از اینست که بیش از ۴۰۰ هکتار این آتش سوزی به جنگل‌ها و مراتع استان در شهرستان گچساران خسارت زده است.
وی با بیان اینکه از مسئولان استان درخواست می شود که از استان‌های همجوار و ورود نیروهای زبده ارتش کمک بگیرند چراکه نیروهای نظامی ورزید و زبده هستند و خیلی بهتر می‌توانند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کنند.
این فعال محیط زیستی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آتش جنگل‌های «نارک»گچساران از کنترل استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده است. 
نیک‌خو تصریح کرد: آتش که از ساعت ۲۳ پنجشنبه شروع شده، به منطقه حفاظت شده خامی هم رسیده و مناطق حفاظت شده از اهمیت دوچندانی بدلیل حیات وحش غنی که دارند، برخوردار است
وی ادامه داد: بیشتر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد جنگلی، کوهستانی و صعب العبور است که در مرکز قاچاق ذغال به سمت سایر استان‌هاست.
این فعال محیط زیست عنوان کرد: علت تعداد زیاد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر قاچاق ذغال و چوب است.
نیک‌خو بیان کرد: البته باید در زمینه فرهنگ سازی و آموزش اکولوژی جنگل‌های استان به مردم اقدامات موثری انجام شود و امور عشایر، منابع طبیعی و محیط زیست بحث تعارض با جوامع محلی را حل کنند. 

گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک»در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۶۹ ساعت تلاش از زمین و هوای نیروها بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد. همچنین از ساعت ۱۹ شب گذشته نیز یک آتش سوزی دیگر در جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی گچساران شروع شده و همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha