• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400042014485
  • خبرنگار : 71496

ادامه پیامدهای ترور نزار بنات

یک گروه فلسطینی خواستار برکناری دولت اشتیه و بازداشت برخی مسؤولان شد

یک گروه فلسطینی خواستار برکناری دولت اشتیه و بازداشت برخی مسؤولان شد

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین امروز (یکشنبه) برکناری کابینه فلسطین به ریاست محمد اشتیه و مهار پیامدهای ترور نزار بنات، فعال فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه امارات، دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین امروز در بیانیه‌ای علاوه بر برکناری کابینه فلسطین به ریاست محمد اشتیه و مهار پیامدهای ترور نزار بنات، فعال فلسطینی، تشکیل یک کمیته ملی بی‌طرف جهت تحقیق در این جرم و اعلام نتایج آن به مردم، در پیش گرفتن اقداماتی ضامن محاکمه عاملان و آمران آن مطابق قوانین و نیز تضمین حق این شهید به عنوان حق عمومی مردم و قرار دادن آن در زمره شهدای انقلاب را خواستار شد.

این جبهه در ادامه دولت فلسطین را به عنوان مسؤول دستگاه‌های امنیتی که به نزار بنات حمله کرده و در پایگاه‌هایشان جان او را گرفته و تظاهراتی را که پس از آن شکل گرفتند، سرکوب کردند، مسؤول ترور نزار بنات دانست.

همچنین این جبهه برای جایگزین کابینه اشتیه در صورتی که کناره‌گیری را قبول کند، تشکیل یک کابینه یکپارچه ملی که محدود به شروط چهارجانبه و دیگر موارد نبوده و مقاومت مردم را تقویت کرده و شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کند، خواستار شد.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در ادامه بیانیه خود علاوه بر رسیدگی به پرونده ترور نزار بنات، کنترل پیامدهای این ترور را با بررسی ریشه‌ای عوامل و پیامدهای منفی آن خواستار شد.

این جبهه در ادامه در پیش گرفتن برخی اقدامات و بازداشت برخی مسؤولان را خواستار شد و تاکید کرد: در روند این بررسی نیروهای امنیتی از مراکز شهرها خارج شده، استاندار الخلیل و معاون مسؤول پیشگیری استان تا پایان تحقیقات، موقتا بازداشت ‌شوند.

همچنین دفتر سیاسی این جبهه نشست کمیته راه‌اندازی و توسعه سازمان آزادی‌بخش را به عنوان یک چارچوب رهبری موقت و مرجع سیاسی ملت-طبق آنچه در توافقنامه‌های ملی آمده است- تا زمان توافق درباره تشکیل یک شورای ملی جدید ضامن اجرای عدالت و فراگیری در نمایندگی، تعیین برنامه‌هایی برای برگزاری انتخابات جامع که ساختار سیاسی فلسطین را از نو بر اساس مشارکت ملی بنا کند و نیز ایجاد یک استراتژی ملی جامع که به توافقنامه‌های اسلو پایان داده و به رسمیت شناختن اشغالگران را لغو کند، خواستار شد.

همچنین این جبهه در ادامه بیانیه خود بر لزوم تشکیل یک رهبری ملی و یکپارچه برای مقاومت مردمی که نمونه‌های ارائه شده از سوی مردم ما در بیتا، شیخ جراح و سلوان را تقویت کرده و در تمامی نقاط برخورد و خطوط درگیری به راه افتاده و بر دستاوردهای مقاومت در غزه بیافزاید، تاکید کرده و در این راستا پیشنهاد داد با تشکیل یک کمیته ملی حرفه‌ای برای بازسازی‌ها به دور از هرگونه باج‌خواهی سیاسی و یا شروط کشورهای حامی مالی و یا طرف اشغالگر موافقت شده و به یک روند توسعه‌ای همه جانبه متصل شود که خدمات اساسی را به ساکنان نوار غزه ارائه داد، فرصت‌های شغلی برای آنها ایجاد کرده و از بیکاری در آنجا بکاهد.

از زمان ترور بنات به دست نیروهای امنیتی فلسطین آن هم کمی پس از بازداشتش در الخلیل، فلسطینی‌ها با راه‌اندازی تظاهرات‌های خشم‌آلودی در کرانه باختری برکناری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را خواستار شدند اما این اعتراضات توسط دستگاه‌های امنیتی سرکوب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha