• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042114627
  • منبع : نمایندگی همدان

کشاورزان نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند

کشاورزان نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه کشاورزان مراقب آتش‌سوزی در مزارع به‌سبب گرمای هوا باشند، گفت: کشاورزان در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگی افزود: با توجه به اخباری مبنی بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل‌ها ، محصولات کشاورزی و ...، می‌طلبد مردم، کشاورزان و دامداران به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی، نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی و هدر رفتن سرمایه ملی کشاورزان باید به توصیه‌های کارشناسان توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند، زمانی‌که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ‌های خشک بوده و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به‌ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه کشاورزان در صورت نیاز به روشن کردن آتش قبل از انجام این کار، باید اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ‌های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنند، افزود: در صورتی‌که آتش‌سوزی در مرتع یا مزارع تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه‌های درختان می‌توان  آن را خاموش کرد، همچنین با مشاهده دود و یا آتش‌سوزی سعی کنید آن را خاموش و یا بلافاصله به مأموران خدمت‌رسان ۱۲۵ اطلاع دهید.

دستگیری سارقان سابقه دار ساختمان های نیمه کاره

سلگی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری سارقان سابقه‌دار ساختمان‌های نیمه‌کاره و کشف اموال مسروقه در ملایر خبر داد و گفت: به دنبال وقوع سرقت از یک ساختمان نیمه‌کاره، مأمورین کلانتری ۱۲ پاسداران شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران با انجام کار اطلاعاتی مؤثر سرانجام مخفیگاه سارقان را شناسایی و  طی هماهنگی با دستگاه قضایی در یک عملیات ضربتی دو متهم تحت تعقیب را دستگیر کردند.

این مقام مسئول اظهارکرد: در بازرسی‌های صورت گرفته توسط مأمورین این یگان اقلام مسروقه‌ای شامل۲۰ کیلوگرم آهن‌آلات ساختمانی ، ۱۸ متر لوله فلزی آب  و حدود ۱۵ کیلوگرم ضایعات آهن به ارزش ۲۵ میلیون ریال از آنان کشف و ضبط شد، همچنین این سارقان که در بررسی صورت گرفته دارای چندین فقره سابقه سرقت، مواد مخدر بودند با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی تحویل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha