• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400042114693
  • خبرنگار : 71234

عزیزی: تقویت دیپلماسی اقتصادی و تعیین تکلیف برجام اولویت‌های دولت سیزدهم است

عزیزی: تقویت دیپلماسی اقتصادی و تعیین تکلیف برجام اولویت‌های دولت سیزدهم است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تقویت دیپلماسی اقتصاد، تعیین تکلیف برجام و بهره‌گیری از ظرفیت همپیمانان منطقه‌ای را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم بیان کرد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تبیین مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم باید اقدامات اولویت‌داری را به اجرا بگذارد تا بتواند در مسیر تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی و راهبردهای نظام اسلامی منشاء توفیق باشد. مهم‌ترین راهبرد در موضوع سیاست خارجی تقویت دیپلماسی اقتصادی است.

وی یادآور شد: متاسفانه دولت‌های مختلف علی‌رغم تاکیدات بسیار پیرامون تقویت دیپلماسی اقتصادی در عمل اقدامات اجرایی و تحرک جدی نداشتند حال آن هم در شرایطی که ایران اسلامی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و کشورهای منطقه و علاقه‌مند به ایران اسلامی از ظرفیت‌های بسیار خوبی بهره‌مند هستند. قطعا با بهره‌گیری از دیپلماسی اقتصادی در کنار ظرفیت‌های مشترک با کشورهای منطقه می‌توان انتظار داشت که توفیقات خوبی حاصل شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف پرونده برجام را به عنوان اولویت دیگر آینده برشمرد و اضافه کرد: باید وزارت خارجه از شرطی شدن اقتصاد به واسطه برجام پرهیز کند؛ بدان معنا که اقدامات تعجیلی و بدون راهبرد و بدون بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی قابل قبول نیست. امروز بخشی از عوامل بی‌ثباتی اقتصاد به واسطه پرونده برجام و مذاکرات برجامی است که هشت سال جمهوری اسلامی را گرفتار خود کرده است. باید وزارت خارجه دولت آینده و رئیس جمهور جدید با بهره‌گیری از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام و قوانین موجود خیلی سریع موضوع را تعیین تکلیف کند تا اقتصاد کشور دچار تزلزل و بی‌برنامگی نشود.

عزیزی تلاش در جهت بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای دوست و همپیمان منطقه‌ای را به عنوان اولویت دیگر دولت سیزدهم مطرح کرد و افزود: کشورهای همپیمان و دوست آمادگی شرکت در پیمان‌های مشترک را دارند که باید با بهره‌گیری از آنها در حوزه دیپلماسی و مجامع بین‌الملی نیازهای اجتماعی و اقتصادی برطرف شود.

وی در جمع‌بندی اظهار کرد: دولت آینده سه موضوع دیپلماسی اقتصادی، تعیین تکلیف برجام و استفاده از ظرفیت‌های همپیمانان منطقه‌ای را مدنظر قرار دهد؛ اینها اولویت‌های مهمی است که امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تامین کرده و در عین حال می‌توان از طریق آن از ظرفیت‌های مشترک بهره گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha