• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400042114823
  • خبرنگار : 50214

کلاهبرداران میلیاردی در یزد دستگیر شدند

کلاهبرداران میلیاردی در یزد دستگیر شدند

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو متهم به کلاهبرداری و جعل و فروش تعدادی از املاک یک مالباخته به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال خبر داد.

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: به دنبال مراجعه و شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری و فروش اراضی تحت مالکیت وی در شهر یزد توسط افرادی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان یزد با انجام تحقیقات فنی متوجه شدند، فردی با اقدامات متقلبانه و جعل اسناد و مدارک، ۱۲ قطعه از زمین‌های مسکونی مال باخته را به دیگران به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با اقدامات اطلاعاتی، متهم را که با در دست داشتن وکالت جهت پیگیری امور ثبتی زمین‌ها اقدام به کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از هماهنگی و اخذ دستور قضائی وی را دستگیر کردند.

سردار بهدانی فرد خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی انجام شده با قرار گرفتن در برابر دلایل و ادله موثق پلیس، به جعل سند و فروش این ملک‌ها به ارزش ۲۵۲ میلیارد ریال با همدستی فرد دیگری به شهروندان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: در عملیات دیگر پلیس، همدست متهم نیز دستگیر و اسناد مالکیت این زمین ها از دست متهمان خارج و پس از تشکیل پرونده قضائی، روانه دادسرا شدند.

بهدانی فرد در پایان عنوان کرد: شهروندان در معاملات خود و برای انجام امور اداری به افراد مورد اعتماد مراجعه کرده و خریداران املاک نیز قبل از خرید و فروش و واریز هرگونه وجهی از صحت ملک و اسناد مالکیت آن اطمینان کامل پیدا کنند.

*دستگیری سارق ۴۰ میلیاردی در یزد

سردار بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان همچنین از دستگیری سارق انبار لوازم برقی توسط ماموران کلانتری ۱۳ شهید رجایی شهرستان یزد به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی در این باره تصریح کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر وقوع سرقت از انبار فروشگاه لوازم برقی واقع در خیابان ایرانشهر، ماموران کلانتری ۱۳ شهید رجایی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: در بررسی های فنی و پلیسی مشخص شد سارق با روش دیوار روی وارد ساختمان شده و با آشنایت کامل به محل این سرقت ها را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: با کار علمی و شگردهای پلیسی، عامل این سرقت که شاگر فروشگاه بود که دو سال قبل از مغازه اخراج شده بوده شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در بازجویی های فنی به سرقت ۴۰ میلیارد ریال لوازم برقی از انبار این فروشگاه اعتراف و پس از تشکیل پرونده قضائی و دستور قاضی پرونده، متهم روانه زندان شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی خطاب به شهروندان یادآور شد: طرح‌های مقابله بی‌امان با مخلان نظم و امنیت عمومی، قانونشکنان، سارقان و غیره با تمام توان توسط پلیس عملیاتی شده و شهروندان نیز با رعایت اصول پیشگیری، ما را در کاهش سرقت ها یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha