• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400042114893
  • خبرنگار : 71588

برپایی تظاهرات در رام‌الله با شعار "ما همه نزار بنات هستیم"

برپایی تظاهرات در رام‌الله با شعار "ما همه نزار بنات هستیم"

صدها تن از شهروندان فلسطینی در میدان «المناره» در مرکز شهر رام الله در مرکز کرانه باختری تظاهراتی برپا کردند و خواستار برکناری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مجازات عاملان قتل نزار بنات، مخالف سیاسی فلسطینی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، معترضان در این تظاهرات خواستار انجام تحقیقات مستقل و عادلانه در خصوص پرونده نزار بنات، برکناری دولت و فرماندهان سرویس امنیتی و ارجاع عاملان تعدی به معترضان به دستگاه قضایی شدند.

در همین راستا، مهند کراجه، مدیر «وکلای حامی عدالت» خاطرنشان کرد، پلیس فلسطین دو تن از جمله یکی از دانشجویان دانشگاه «ضیاء زلوم» را پس از تظاهرات در مرکز رام الله بازداشت کرد.

در همین راستا، مفید زلوم، پدر ضیاء گفت که پسرش در بیست یا سی متری میدان المناره بازداشت شده است، احتمالاً او پس از پایان تظاهرات بازداشت شده و خانواده ضیاء برای مشخص شدن دلیل بازداشت وی به سمت مرکز پلیس فلسطین رفتند.

در جریان این تجمع یا راهپیمایی در خیابان‌های شهر رام‌الله هیچ رخداد دیگری در خصوص ممانعت از آن یا بازداشت سایرین وجود نداشت و معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «برو عباس؛ ما خواهان برگزاری انتخابات هستیم»، «ما همه نزار بنات هستیم»، « صدای ما بلند است».

در همین رابطه، فخری جرادات، یکی از فعالان بیانیه‌ای را به نمایندگی از معترضان تلاوت کرد.

در این بیانیه ضمن اشاره به برگزاری تظاهرات پس از قتل نزار بنات در ۲۴ ژوئن در حین بازداشت وی توسط سرویس امنیتی فلسطینی، آمده است، این اعتراضات با هدف ممانعت از اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و برداشتن موانع ارعاب تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می‌شود.

معترضان در این بیانیه خواستار انجام تحقیق مستقل، عادلانه و شفاف در خصوص جنایت قتل بنات و ارجاع عاملان آن به دستگاه قضایی، برکناری فرماندهان سرویس‌های امنیتی، بازسازی و ایجاد آن براساس باور ملی است که در خدمت‌رسانی به ملت فلسطین نقش داشته باشد و دست از سرکوب تظاهرات و تعدی به معترضان بردارد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، معترضان خواستار ارجاع کسانی شدند که در جنایت تعدی به معترضان و تحصن کنندگان صلح‌جو به دستگاه قضایی و برکناری دولت به دلیل اینکه مسئولیت اصلی تمامی جنایت‌ها، تجاوزات و فساد را برعهده دارد و آنها همچنین خواستار تشکیل یک چارچوب رهبری ملی با مشارکت تمامی گروه‌های داخل و خارج سازمان آزادی‌بخش فلسطین، نمایندگان جامعه مدنی، لیست‌های انتخابات مستقل و جنبش‌های جوانان و داخلی با نظارت دولت وحدت ملی شدند.

معترضان با سر دادن شعارهایی اعلام کردند اولین خواسته مشروع آنها برکناری عباس از قدرت است.

آنها شعارهایی از جمله «مردم خواهان سرنگونی نظام هستند» سر دادند و قتل نزار بنات و هماهنگی امنیتی با اشغالگران اسرائیلی را محکوم کردند.

در همین راستا، عمر عساف، یکی از فعالان و عضو جنبش مردمی برای تغییر تصریح کرد، تحصن و تظاهرات مسالمت‌آمیز طبق قانون با هدف ممانعت از اقدامات سرکوبگرانه علیه کودکان و زنان که با گاز و بوتوم به آنها یورش برده، ادامه می‌یابد و خواسته نخست، برقراری عدالت در پرونده نزار بنات و حق فلسطینیان در برخورداری از زندگی دموکراتیک و برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha