• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400042114911
  • خبرنگار : 50233

رشد خزنده بستری‌های کرونایی در سایه کم‌توجهی‌ به پروتکل‌ها در سمنان

رشد خزنده بستری‌های کرونایی در سایه کم‌توجهی‌ به پروتکل‌ها در سمنان

ایسنا/سمنان با بستری شدن 19 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان، روند صعودی و خزنده بستری‌ها و موارد مثبت همچون یک هفته اخیر تداوم یافت.

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات اظهار کرد: انتظار می‌رود که عموم شهروندان با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مدافعان سلامت را در کنترل این همه‌گیری بیش از پیش یاری کنند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 19 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 29 هزار و 289 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از 20 لغایت 21 تیرماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 19 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6 هزار و 862 نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: علاوه بر این در همین مدت 22هزار و 319 بیمار مبتلای به کووید19 نیز در مراکز بیمارستانی و درمانی این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تلاش مدافعان سلامت برای درمان مبتلایان به این همه‌گیری عالم‌گیر خبر داد و افزود: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 5922 نفر رسید.
وی با اشاره به پذیرش مبتلایان به این بیماری در مراکز بیمارستانی شهرستان‌های شش‌گانه وابسته به این دانشگاه از بیماران خواست: با توجه به لزوم تسریع در پذیرش و همچنین ترخیص بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان کارت ملی یا مدرک شناسایی معتبر به همراه خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا- روند موارد مثبت و بستری‌ها در استان گویای افزایش تدریجی مبتلایان است به طوری که براساس آمار روزانه اعلام شده در پنج روز اخیر شمار بستری‌ها در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان به ترتیب 19، 15، 11 و 10 نفر بوده که گویای رشد خزنده کروناویروس در استان، آن هم در آستانه موج پنجم از این بیماری عالم گیر است.

استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود و شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha