• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042115003
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار عنوان کرد:

آیین‌های ذی‌الحجه و محرم در فضای در اردبیل باز برگزار می‌شود

آیین‌های ذی‌الحجه و محرم در فضای در اردبیل باز برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: با تصمیم ستاد کرونای استان آیین‌های گرامیداشت ذی‌الحجه و عزاداری ماه محرم در فضای باز در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو ۲۱ تیر در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: بعد از ماه‌ها فروکش کردن بیماری کرونا در استان اردبیل به دلیل بی‌احتیاطی، دورهمی‌ها، عروسی‌ها و مسافرت‌ها ما شاهد افزایش بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نفر در استان بر اثر کرونا بستری هستند.

وی به قرنطینه خانگی دو هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای مختلف استان و وضعیت قرمز در اردبیل و نارنجی در پارس‌آباد و مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت:‌ در این سه شهر باید محدودیت‌های بیشتری اعمال شود و در کنار آن مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر مقرر است تا تالارها با ظرفیت ۲۰ درصد ظرفیت کنند اما از هفته آینده برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در مکان‌های سرپوشیده ممنوع است و اهالی بازار نیز موظف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیتشان را به صورت محدود ادامه دهند.

بهنام‌جو افزود: باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم تا خیالمان از جهت افزایش ویروس کرونا آن هم از نوع دلتا راحت‌تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمامی اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها موظف شدند در این ایام غذاهای خود را به صورت بیرون‌بر ارائه کرده و خدماتی را همراه با رعایت پروتکل‌ها و موازین بهداشتی به مردم ارائه کنند.

بهنام‌جو به نزدیکی ماه ذی‌الحجه و عزاداری حسینی در محرم اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده آیین‌های معنوی و مذهبی ماه ذی‌الحجه به ویژه دعای روز عرفه، مراسم عید قربان، عید غدیر خم و همچنین عزاداری ماه محرم در فضای آزاد و با رعایت فاصله دو متری عزاداران و همچنین زدن ماسک به انجام برسد.

وی در مورد افزایش مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل نیز اضافه کرد: ورود خودروهای غیر بومی به شهر اردبیل ممنوع است و در سایر شهرها نیز از گردشگران و مسافران انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند.

پوشش ۷۱ درصدی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه به بستری شدن ۵۰ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر ۲۴۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شهرام حبیب‌زاده به واکسیناسیون جمعیت بالای ۷۰ سال به تعداد ۵۲ هزار نفر اشاره کرد و افزود: ۷۱ درصد جمعیت هدف تحت پوشش قرار گرفته و ما از فردا واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال را آغاز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: برای اولین بار از فردا تزریق واکسن ایرانی برکت در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود و سهمیه اولیه سه هزار دز واکسن ایرانی است که برای گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۵ هزار دز واکسن خارجی نیز وارد استان شده تا عملیات ایمنی و ارتقا سلامت گروه‌های هدف مورد توجه قرار گیرد.

حبیب‌زاده از مشاهده علایم بیماری دلتا کرونا در استان خبر داد و تصریح کرد: مشخصات این ویروس خطرناک‌تر از سایر ویروس‌های به ثبت رسیده در دوره‌های گذشته است و ما سعی و تلاشمان بر این است تا با پوشش جمعیتی بیشتر در طرح واکسیناسیون شرایط ایمنی را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: در نوبت اول ۶۷ هزار دز واکسن و در نوبت دوم ۲۲ هزار دز واکسن در بین گروه‌های سنی تزریق شده و در مجموع ۹۷ هزار دز واکسن برای استان تحویل داده شده است.

حبیب‌زاده بیان کرد: با سپری شدن چهار موج بیماری کرونا ما اطلاعات و تجربیاتمان را در این زمینه افزایش دادیم تا شرایط مناسبی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از اجتماعات و مسافرت‌ها شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha