• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400042115035
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

باید به دنبال خدمات بیشتر و ماندگارتر به مردم باشیم

باید به دنبال خدمات بیشتر و ماندگارتر به مردم باشیم

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان هرمزگان، حمایت‌های این سازمان بیمه گر اجتماعی از جامعه هدف و اقشار مختلف مردم در دوره شیوع کرونا را امیدبخش و ارزشمند دانست.

همزمان با دومین روز از هفته تامین اجتماعی، "عباس اکبری" مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان و دکتر "مریم امیری" مدیر درمان تامین اجتماعی استان با حجت‌الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این دیدار گفت: سازمان ها و ادارات وقتی در مناسبت خاص خود قرار می‌گیرند، باید تلاش کنند که حرکت رو به جلویی داشته‌ باشند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یکی از نهادهایی است که عموم مردم با آن ارتباط دارند و این موضوع وظیفه و کار این سازمان را سنگین تر می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده اظهار کرد: در مدت زمانی که بیماری کرونا در جامعه وجود دارد، شاهد هستیم که سازمان تامین اجتماعی توانسته با خدمات غیر حضوری و بسته های حمایتی از کسب و کارها، باری را از دوش مردم بردارد و به نوعی از آنها حمایت نماید.

وی خاطرنشان‌کرد: حمایت‌هایی که سازمان تامین اجتماعی از عموم جامعه هدف خود دارد، امیدبخش و ارزشمند است و این سازمان تاکنون سهم بسزایی را نسبت به اقشاری که از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، انجام داده‌است.

امام جمعه بندرعباس ادامه‌داد: در این شرایط اگر بسته معیشتی توسط ادارات به خانواده‌ها ارایه شود، اقدامی ستودنی است اما در بحث مشکلات و آسیب ها اگر باری از دوش مردم برداشته شود، کمک بسیار زیادی به مردم خواهد بود که در حوزه فعالیت تامین اجتماعی با امهال ها، بخشودگی ها و سایر خدماتی که ارائه شده‌، این امر محقق شده‌است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده به بخش درمانی تامین اجتماعی اشاره و عنوان‌کرد: آنچه تاکنون شاهد بودیم، خدمات درمانی مناسبی است که از سوی مراکز درمانی تامین به بیماران ارائه شده‌است و توانسته خدمات مناسبی در استان ارائه نماید.

وی با اشاره به نیاز استان به تقویت حوزه پزشکی گفت: امکانات پزشکی در استان باید تقویت شود تا خدمات ارائه شده بهتر شود و از سوی دیگر کارهایی که در مراکز درمانی تامین اجتماعی به ویژه بیمارستان خلیج‌فارس با توجه به امکانات موجود و افزایش تخت‌های صورت گرفته، قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به مدیران تامین اجتماعی اضافه‌کرد: از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمت به اقشار مختلف مردم استفاده کنید و هر چه خدمات بیشتری را بتوانید به جامعه هدف ارائه کنید، قطعاً اقدامی خیر و ارزشمند است و این کارها برای شما ماندگار خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با اشاره به آمارهای ارائه شده و رشدهایی که در حوزه‌های مختلف تامین اجتماعی استان حاصل شده‌است، اظهارکرد: کارهای انجام شده بسیار خوب و قابل تقدیر است اما هیچ‌گاه به وضعیت موجود قانع نباشید و تلاش نمایید که این وضعیت را بهبود بخشیده و با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت کنید به خصوص که در گام دوم انقلاب قرار داریم و باید با سرعت و شتاب بیشتری به حرکت خود ادامه دهید.

در ابتدای این دیدار، "عباس اکبری" مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان با تشریح فعالیت های این سازمان در بخش بیمه‌ای، خاطرنشان‌کرد: این اداره کل با ۳۵واحد اجرایی در حال ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در سراسر استان است؛ این واحدهای اجرایی شامل ۱۷ شعبه اصلی، ۱۳ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری بوده و در حال خدمتگزاری به بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و سایر مراجعین سازمان است.

وی خاطرنشان‌کرد: در مجموع در استان ۹۸۳هزار و ۶۵۷نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که ۵۵درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

این مقام مسوول به تعداد بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان اشاره و عنوان‌کرد: در حال حاضر ۸۸۸هزار و ۴۵۵نفر در استان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۳۲۸هزار و ۱۳۲نفر بیمه شده اصلی و ۵۶۰هزار و ۳۲۳نفر بیمه شده تبعی بوده که ۸۴درصد از بیمه‌شدگان اصلی مرد و ۱۶درصد زن هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان درباره آمار مستمری‌بگیران نیز اظهارداشت: ۹۵هزار و ۲۰۲نفر در حال حاضر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در هرمزگان هستند که از این تعداد ۵۶هزار و ۲۱۹نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۳۸هزار و ۹۸۳مستمری‌بگیر تبعی هستند.

وی در خصوص کارگاه های فعال تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اظهارکرد: در هرمزگان تعداد ۲۹هزار و ۲۲۲کارگاه فعال تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این تعداد، ۲۰هزار و ۷۸۶کارگاه بین یک تا پنج بیمه‌شده، سه هزار و ۹۵۷کارگاه بین شش تا ده بیمه‌شده، سه هزار و ۱۹۶کارگاه بین ۱۱ تا ۵۰ بیمه شده و ۹۷۲کارگاه بیش از ۵۰ بیمه شده دارند.

اکبری به اسناد صادر شده بابت کمک‌های قانونی کوتاه‌مدت در تامین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته، بیش از ۱۹هزار سند بابت این کمک‌ها صادر شده‌است که شامل پنج هزار و ۷۴۸سند کمک بارداری، ۹هزار و ۴۵۲سند غرامت دستمزد بیماری، یکهزار و ۲۴۱سند هزینه وسایل کمک‌پزشکی، یکهزار و ۷۷۲سند هدیه ازدواج، ۷۲۵سند کمک هزینه مراسم ترحیم، ۶۴سند هزینه سفر بیمار و ۴ سند غرامت نقص عضو می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان اظهارداشت: در یک سال اخیر، تعداد چهار هزار و ۶۳ پرونده مستمری برقرار شده است که ۱۱درصد نسبت به تعداد برقراری‌های سال پیش از آن، افزایش داشته است. همچنین طی این مدت، تعداد دوهزار و ۷۱۴مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.

اکبری به طرح ۳۰۷۰اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تسهیل و تسریع در شیوه‌های ارائه خدمات و تبدیل فرآیندهای مبتنی بر مراجعه حضوری افراد به واحدهای اجرایی این سازمان به فرآیندهای غیرحضوری اجرا شده‌است.

وی ادامه‌داد: با اجرای این طرح در واقع اصلاح فرآیند ۳۰ خدمت پرمراجعه سازمان انجام شده که این حجم از اصلاح فرآیند در سازمان بی سابقه بوده و توام با الکترونیکی شدن خدمات منجر به کاهش ۷۰ میلیون مراجعه در سال به واحدهای اجرایی سازمان شده‌است. همچنین ارائه خدمات غیر حضوری در قالب این طرح در مجموعه اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان در سال ۱۳۹۹ منجر به کاهش بیش از ۱۲میلیون مراجعه شهروندان استان به شعب تامین اجتماعی شده‌است.

اکبری به پرداخت مبالغ تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت اشاره‌کرد و اظهارداشت: در مجموع بالغ بر یکهزار و ۴۰۱ میلیارد تومان در سال گذشته به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت شده است که از این مبلغ یکهزار و ۳۶۲میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت به مستمری بگیران استان و بیش از ۳۹ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت به افراد تحت پوشش پرداخت شده‌است.

وی اضافه‌کرد: بطور میانگین ماهیانه ۱۱۶ میلیارد تومان و روزانه نزدیک به ۴ میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شده‌است. همچنین در سال ۱۳۹۹مبلغ ۳۹ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری به مقرری بگیران بیکاری پرداخت شده‌است.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت وام‌ها و کمک‌های بلاعوض به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته، تعداد ۴۵۶ فقره کمک بلا عوض به بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی استان هرمزگان پرداخت شده است.

همچنین تعداد پنج هزار و ۳۸۸ فقره وام به مبلغ ۱۴۴میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به مستمری بگیران تحت پوشش استان پرداخت شده‌است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان در پایان، تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای، توسعه ظرفیت‌های خدمات غیرحضوری در جهت افزایش سرعت پاسخگویی و ارتقاء رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان، بازبینی و اصلاح ساختارها و فرآیندها در جهت ارتقاء کیفی و کمی سطح خدمات بیمه‌ای به ذینفعان را از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha