• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400042115144

کشف ۷۳۰ کیلوگرم موادمخدر در فارس

کشف ۷۳۰ کیلوگرم موادمخدر در فارس
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس پلیس استان فارس از کشف بالغ بر ۷۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در شیراز، داراب و سپیدان خبر داد و جزئیات این کشفیات را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس فارس، ماموران انتظامی در این استان، موفق به کشف محموله‌های تریاک و حشیش در ورودی شیراز و مقادیری موادمخدر در شهرستان‌های داراب و سپیدان شدند که مجموع این کشفیات بالغ بر ۷۳۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی استان فارس در ارتباط با کشف محموله تریاک در ورودی شیراز، توضیح داد: ماموران مبارزه با موادمخدر استان با انجام اقدامات تخصصی، فردی که قصد انتقال مقادیری تریاک از سیرجان به شیراز را داشت، شناسایی کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی ادامه داد: بعد از هماهنگی با مقام قضایی، نظارت محسوس و نامحسوس محور ارتباطی اصفهان به شیراز آغاز شد اما قاچاقچی که با استفاده از یکدستگاه پژو ۴۰۵ در تردد بود، با مشاهده ماموران، برای گریختن از مهلکه، تلاشی نافرجام را آغاز کرد.

حبیبی گفت: ماموران انتظامی فارس موفق شدند بعد از مسافتی تعقیب و گریز، خودرو را متوقف و قاچاقچی را دستگیر کرده و در بازرسی از خودروی مورد نظر، ۴۶۸ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش کشف کنند.

کشف تریاک در محور شیراز مرودشت

کشف ۱۲۷ کیلو تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس نیز در خصوص کشف مقادیری تریاک در شیراز، گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان انتظامی "مرودشت" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "اصفهان-شیراز" به یک سواری پراید مشکوک شده و دستور ایست صادر می‌کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس، برای گریز از دست پلیس تلاشی را آغاز کرد، گفت: پس از طی مسافتی ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲۷ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و یک دستگاه پراید نیز که محموله را اسکورت می‌کرد توقیف و راننده آن نیز دستگیر شد.

کشف تریاک در داراب

۷۸ کیلو تریاک در داراب کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان داراب نیز با اشاره به اجرای یک عملیات ضربتی توسط پلیس این شهرستان، گفت: قاچاقچیانی قصد داشتند مقادیری تریاک را با استفاده از موتورسیکلت و پژو جابه جا کنند که ناکام ماندند.

سرهنگ علیرضا نوشاد توضیح داد: ماموران حین گشت زنی در محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب، به ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه پژو مشکوک شده و دستور ایست دادند اما قاچاقچیان برای فرار تلاش کردند.

نوشاد گفت: با توجه به تاریکی هوا و وضعیت جغرافیایی منطقه، راننده پژو، خودرو را رها کرد و متواری شد اما ماموران یک دستگاه موتورسیکلت را توقیف و راکب آن را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب خاطرنشان کرد که از خورجین موتورسیکلت و همچنین درون خودروی پژو، جمعا ۷۸ کیلوگرم تریاک کشف شده است.

کشف تریاک در"سپیدان "

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان هم در رابطه با کشف تریاک در این شهرستان گفت: ماموران پلیس حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه سواری پژوپارس دستور ایست می‌دهند که مطابق معمول، راننده برای فرار از دست پلیس، تلاشی را آغاز می‌کند.

سرهنگ احمد فداکار گفت: بعد از طی مسافتی راننده ۶ بسته موادمخدر را از خودرو به بیرون پرتاب می‌کند و از مهلکه می‌گریزد، که با توجه به کوهستانی بودن منطقه، ماموران ۵۷ کیلوگرم تریاک را در پاکسازی محدوده کشف کردند.

گزارش پلیس حاکیست که تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد و متهمان دستگیر شده نیز بعد از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی و روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha