• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400042115213
  • منبع : نمایندگی سمنان

ضرورت نصب سامانه‌های هوشمند نظارتی و پایش تصویری در شهرستان‌های هشت‌گانه استان

ضرورت نصب سامانه‌های هوشمند نظارتی  و پایش تصویری  در شهرستان‌های هشت‌گانه استان

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برگزاری انتخابات و حضور حماسی و پر شور مردم در پای صندوق‌های رای، یکی از محورهای اصلی ثبات نظام‌جمهوری اسلامی و پاسداشت ارزش‌هاست.

حبیب‌الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و پارک‌ موزه دفاع مقدس استان، گفت: یکی از شاخص‌ها و مناسبت‌های نظام‌ جمهوری اسلامی که در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز به بهانه جنگ‌، عملیات و بمباران عقب نیفتاد، انتخابات است.

وی افزود:  یکی از محورهای اصلی ثبات جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات بوده و حماسه حضور مردم، خود نوعی پاسداشت ارزش‌ها در نظام‌ جمهوری اسلامی است؛ فرمانداری‌ها در نوک ‌پیکان توجه به این ‌مهم هستند که انشالله با پایان یافتن فرآیند انتخابات، در آینده شاهد تقویت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس باشیم.

خجسته پور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌ها باید با جدیت بیشتر برنامه‌های الهی خود را تقویت بخشند، تصریح کرد: بیش از ۴ دهه است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در طول این دوران ویژگی و خصائص بسیار خوبی از ملت عزیز مشاهده شد و خوشبختانه مردم ما همیشه در صحنه های حساس، با قدرت پای کار نظام بودند.

وی تاکید کرد: اوج اقتدار، ایثار، همبستگی، وحدت ، مبارزه ، مجاهدت خلوص و دینداری مردم، در دوران ۸ ساله دفاع مقدس نمود پیدا کرد و هرکدام از این ویژگی می‌تواند سرفصلی موثر و قوی برای تربیت نسل کنونی و نسل های آینده کشور باشد.

معاون‌استاندار سمنان‌خاطرنشان کرد: اگر ‌می‌خواهیم اقتدار ملت ایران اسلامی را به نسل کنونی و آینده معرفی کنیم، باید به تمامی این خصائص به خوبی به عنوان سرفصل هایی مطلوب و پرمحتوا بپردازیم و این اقتدار و محتوای آن دوران را با استفاده از ابزارهای نوین انتشار داده و ثبت و ضبط کنیم.

وی بیان کرد: در راستای پاسداشت ایثارگری و جانفشانی عزیزانی که در دوران دفاع مقدس، جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها و سرزمین‌مان فدا کردند، باید تلاش ویژه داشته باشیم و قدم‌های بزرگ‌تری برداریم؛ انشالله در برنامه‌ها و مناسبت‌های پیش رو بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق، در هر برهه زمانی یکی از خصائص بی نظیر ملت ایران اسلامی را به صورت مفصل معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ثبت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس به صورت مستمر و آنلاین در سامانه جامع کشوری مرتبط با این‌موضوع، امری مثبت و حائز اهمیت است که کارگروه‌ها و ستادهای شهرستانی به منظور اطلاع دیگران و همچنین ثبت فعالیت‌ها برای استفاده آیندگان، باید اقدامات خود را به طور کامل در به ثبت برسانند.

پایش تصویری یکی از ضروریات و نیازهای جامعه امروز ماست

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان،همچنین در جلسه سامانه های هوشمند نظارتی استان از نصب سامانه‌های هوشمند نظارتی  و پایش تصویری  به عنوان نیاز جدی جامعه امروز نام برد و گفت: پایش تصویری به منظور سهولت در امورات مختلف زندگی روزمره، یکی از ضروریات و نیاز ها و مطالبات جدی جامعه است.

خجسته پوربا بیان اینکه پایش تصویری از ۳ منظر مدیریت مباحث امنیتی، ترافیک و بحران های طبیعی بسیار حائز اهمیت است افزود: در مبحث امنیتی، اجرای طرح پایش تصویری می تواند در پیشگیری و جلوگیری از موارد و مسائل امنیتی موثر باشد و همچنین در خصوص حل مشکل ترافیکی و بحران های طبیعی نیز، زمینه مدیریت بهتری را فرآهم کند.

خجسته پور تاکید کرد: اجرای طرح پایش تصویری و استفاده از مرکز مانیتورینگ، مباحثی چون کاهش سرقت خودرو و اماکن، کاهش جرم‌ها، شناسایی متخلفان و موضوعاتی از این قبیل را به همراه خواهد داشت ولذا اهمیت آن بر هیج کس پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری سرخه فضای ساختمان مانیتورینگ را آماده کرده و برای هر ۱۲ نقطه مکان‌یابی شده به منطور نصب دوربین در طرح، با همکاری شرکت زیرساخت، فیبر نوی را تعبیه و پایه‌ها را نصب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های کمیته استانی و شهرستانی که ۱۲ نقطه مطلوب را برای نصب دوربین در شهر سرخه در نظر گرفته اند، تاکید کرد: نیاز است تا خریداری و نصب ۳ دوربین پایش تصویری برای شهر سرخه در سال ۱۴۰۰ از طریق اعتبارات داخلی شهرداری، جرائم و یا تسهیلات دیافتی در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha