• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400042115263
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها

استفاده از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها

وزیر آموزش‌ و پرورش در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی با تأکید بر این که همه دانش آموزان باید امکان استفاده از پژوهش سراها را داشته باشند، اظهار کرد: باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی، در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری پژوهش سراهای دانش‌آموزی که با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: «پژوهش سرا» یک موقعیت یادگیری است و حق همه دانش آموزان است که از امکانات پژوهش سراها استفاده کنند و باید جریان فعالیت پژوهشی برای دانش آموزان، تسهیل شود.

وی بابیان این که توسعه پژوهش سراها به امکانات نیاز دارد، افزود: در بحث توسعه پژوهش سراها  باید الگوریتمی در نظر گرفته شود تا توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها را به‌طور همزمان به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: دستاوردهای پژوهش سراها شگفت‌آور است و باید به‌عنوان یک تصمیم جدی، پژوهش سراها باهم شبکه شوند زیرا با روش‌های قدیمی نمی‌توانیم نتایج جدید و مطلوبی را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: پژوهش سراهای غیردولتی باید توسعه یابد و نیازمند اندیشه خلاقانه برای باز کردن مسیرها هستیم و توسعه کیفی بر توسعه کمی اهمیت دارد.

حاجی میرزایی ضمن تاکید بر این نکته که باید فرصتی را فراهم کنیم تا همه دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند، افزود: باید از ظرفیت نوبت عصر مدارس برای توسعه پژوهش سراها استفاده کرد تا از انباشت و عدم استفاده از امکانات جلوگیری کنیم.

همچنین در این نشست علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با تشریح فعالیت‌های پژوهش سراهای دانش‌آموزی گفت: پژوهش سراهای دانش‌آموزی در راستای راهکار ۶-۶ سند تحول و برای تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری ،طراحی‌شده که اصل غنی‌سازی محیط مدرسه را به‌عنوان هدف اصلی در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: مأموریت پژوهش سراها،  کیفیت‌بخشی و تأمین و بسط عدالت آموزشی بوده است که به دو شیوه دولتی و غیردولتی اداره خواهد شد. تاکنون این پژوهش سراها به‌صورت دولتی اداره می شد و بخش غیردولتی در آن حضور نداشت.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش متوسطه با تشریح فعالیت پژوهش سراها در هفت حوزه، اظهار کرد: جهت‌گیری اصلی پژوهش سراها، ایجاد فعالیت‌های علمی و پژوهشی است که دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha