• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400042115369
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار تأکید کرد:

لزوم تجمیع یگان‌های امدادی در گستره وسیع خراسان جنوبی

لزوم تجمیع یگان‌های امدادی در گستره وسیع خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با عنایت به پهناور بودن  استان و پراکندگی جاده‌های مواصلاتی، لزوم تجمیع یگان‌های امدادی اجتناب ناپذیر است.

محمد فرهادی، امروز دوشنبه ۲۱ تیرماه در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، ضمن عرض تسلیت درگذشت خبرنگار فارس و خاورستان در حادثه اخیر محور قاین- بیرجند، اظهار کرد: پلیس باید تصادفات چند روز گذشته استان را به طور دقیق آسیب شناسی کند تا  در خصوص تعیین نقاط حادثه خیز، اصلاحیه های مورد  نظر صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، وی به گزارش پلیس در خصوص کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی دو شهرستان نهبندان و قاینات اشاره کرد و تصریح نمود: با افزایش مسیرهای دوبانده در استان، بالطبع آمار تصادفات و تلفات جاده ای کاهش می یابد، با این وجود مردم باید در بزرگراه ها نیز  قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گفته وی؛ این مهم در کنار اقدامات فنی، نیازمند کار فرهنگی گسترده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت هم افزایی مثبت بین دستگاه های فرهنگی، گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، دفتر فنی  و دفتر شهری استانداری و... باید در کنار هم نسبت به فرهنگ سازی در افراد جامعه از دوران کودکی  اقدام کنند تا شاهد کاهش خسارات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

فرهادی اصلاح نقاط حادثه خیز را از اولویت های استان عنوان کرد و و تأکید نمود: آشکار سازی نقاط حادثه خیز باعث کاهش حوادث می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تجمیع یگان‌های امدادی و تأمین زیرساخت‌های آن، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز آینده، موضوع جانمایی احداث یگان ها به ویژه در مسیر کویری طبس و...  انجام شود تا پلیس، اورژانس، هلال احمر و... در کنار هم بتوانند به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

به گفته وی؛ تلاش می‌شود از امسال این مهم در اعتبارات استان لحاظ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی به تفاوت تردد ماشین‌ها در داخل و خارج شهر اشاره کرد و گفت: پلیس باید با ماشین‌هایی که شاخص‌های فنی تردد جاده ای را رعایت نمی‌کنند برخورد کند.

فرهادی ادامه داد: ماشین‌هایی که اقدام به حمل مسافر بین شهری می‌کنند، باید مجهز به سامانه "سپهتن "بوده و از تابعیت شرکت تعاونی برخوردار باشند.

وی در خصوص ارائه راهکارهای جلوگیری از ورود احشام به جاده نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مأموریت داد، با حضور جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایری و پلیس راه جلسه‌ای با این موضوع تشکیل دهد.

انجام تمهیدات لازم برای تأمین برق اضطراری در پروژه‌های عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در جلسه کارگروه عمران و تأسیسات شورای پدافند غیرعامل استان نیز گفت: تمهیدات لازم در راستای  تأمین برق اضطراری در پروژه های مختلف باید صورت پذیرد.

فرهادی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه مکان یابی ایستگاه راه آهن بیرجند قبلاً صورت پذیرفته،  شورای پدافند غیر عامل کشور ایراداتی را بر طرح وارد دانسته لذا موارد مدنظر به مشاور راه و شهرسازی اعلام شد.

وی ادامه داد: مشاور راه و شهرسازی باید بر اساس مطالعات صورت پذیرفته  قبلی، پاسخ لازم  به ایرادات مدنظر شورای پدافند غیر عامل کشور را ظرف مدت دو هفته تهیه کرده ، برای طرح و بررسی به شورای پدافند استان ارائه کند.

معاون استاندار با اشاره به آمادگی پیمانکار برای اجرای طرح تصریح کرد: موارد به محض ابلاغ، توسط پیمانکار به سرعت اجرا می‌شوند.

فرهادی ادامه داد: با توجه به این که تمهیدات لازم در خصوص  تأمین برق اضطراری  در پروژه های مختلف، نظیر چاه‌های آب شرب،  نانوایی‌ها و... صورت گرفته، تکلیف دستگاه‌ها در این مبحث مشخص شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها مکلفند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha