• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400042115457
  • خبرنگار : 71621

اسلوونی سفیر ایران را احضار کرد

اسلوونی سفیر ایران را احضار کرد

اسلوونی روز دوشنبه از احضار سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی اسلوونی روز دوشنبه نوشت که وزارت خارجه این کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران را احضار کرده و توضیح داده است که اسلوونی همیشه از «حقوق بشر» و «آزادی‌های بنیادین» حمایت می‌کند.

به دنبال حضور «یانز یانشا» نخست وزیر اسلوونی در نشست مجازی گروهک منافقین، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه، خانم «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در ایران را روز یکشنبه به وزارت امور خارجه احضار و ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام و اتهامات بی‌پایه ‌و اساس مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران یادداشت اعتراض رسمی کشورمان به دولت اسلونی را به وی ابلاغ کرد.

در این ملاقات تأکید شد: حضور مجازی نخست وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی بر خلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم می باشد. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته شده بین المللی و ارزش های حقوق بشری است ‌و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در همین رابطه درخواست ارائه توضیح از سوی دولت اسلوونی بعمل آمد.

سفیر اسلوونی در جریان این احضار تأکید کرد مراتب اعتراض شدیداللحن کشورمان را به فوریت به لوبلیانا گزارش خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۰۶:۵۲

الان نفهمیدیم آخرش ما اونارو یا اونا مارو

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۱۰:۱۹

ماشاء الله

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۰۷:۳۴

من رفتم خبرگزاری رسمی اسلوونی، که اصل خبر رو ببینم که چی گفتند و چی شد؟ گفت که باید عضو سایت بشی رفتیم عضو سایت شدیم و یورزنیم و پسورد گرفتیم بعد خواستیم با اصل خبر که باید عضو می‌شدیم رو ببینیم (یک تکه از خبر رو گذاشتند و. فتند ادامه خبر که انقدر کلمه هست باید عضو بشی) رو نوشته بود که باید 2 توکن (واحد پول اسلوونی) بدی تا بخونی خبرگزاری رسمی اش پول میخاد تا خبر رو کامل نشون بده، حال میان همیشه از «حقوق بشر» و «آزادی‌های بنیادین» حمایت می‌کنند،با این جمعیت و مساحت خیلی کوچک شون اون موقع که ایران حمله موشکی کرد به پایگاه عین الاسد، اسلوونی اولین کشوری بود که از عراق فرار کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۲ ۰۹:۵۹

خوب معلومه ايران اعتراض كرده اونا هم اعتراض كردن كه چرا شما اعتراض کردین