• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042215557
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس:

لایروبی سد میل مغان تکمیل می‌شود

لایروبی سد میل مغان تکمیل می‌شود

ایسنا/اردبیل نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات لای‌روبی سد میل مغان با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به کشاورزان و تولیدکنندگان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

عباس جهانگیرزاده ۲۲ تیر در جریان بازدید از عملیات لای‌روبی سد میل مغان اظهار کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد برای این پروژه هزینه شده و هم اکنون با ۴۱ درصد پیشرفت در حال انجام است.

وی به عمر ۵۰ ساله سد میل مغان اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها هیچ‌گونه عملیات لایروبی در مسیر سد میل مغان انجام نشده و به همین دلیل سد مخزن کارایی خود را از دست داده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس به هدررفت منابع آب در مسیر عبور از این کانال‌ها و نفوذ به اراضی زراعی اشاره کرد و افزود: عملیات لای‌روبی و کانال‌گذاری در این مسیر آن هم به شکل مدرن زمینه صرفه‌جویی در منابع آب و سرعت انتقال آب به مزارع با توسعه آبیاری‌های مدرن را فراهم می‌آورد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: امسال نیز با پیگیری‌ انجام شده قرار است ۱۵ میلیارد تومان منابع صرف تکمیل این پروژه شود تا بعد از سال‌ها کشاورزان منطقه از منابع این سد به درستی استفاده کنند.

وی حاصلخیز بودن اراضی مغان و کشت متنوع محصولات زراعی اشاره کرد و ادامه داد: در شمال استان و در چند مرحله عملیات کاشت، داشت و برداشت انجام می‌شود که در سال‌های اخیر و با اجرای طرح‌های عظیمی همچون پایاب سد خداآفرین بخش عظیمی از آبیاری این اراضی به صورت مدرن و مکانیزه انجام می‌شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید را با این روش آبیاری و تولید محصولات زراعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تکمیل لایروبی سد میل مغان بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان نیز در حوزه انتقال آب رفع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha