• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400042215571
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک نماینده مجلس:

انتخاب استاندار و مدیران نباید بر اساس رانت و فامیل‌بازی باشد

انتخاب استاندار و مدیران نباید بر اساس رانت و فامیل‌بازی باشد

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتخاب استاندار مسئله تخصص و تجربه مطرح است، نمی‌شود فردی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است را به‌عنوان استاندار قرار دهیم، همچنین نباید استاندار را بر اساس روابط فامیلی انتخاب کرد.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: نگرش و نوع نگاه مردم به حکومت را می‌توان از انتخابات مجلس مشاهده کرد، در انتخابات مجلس مردم، افراد انقلابی را انتخاب کردند، همچنین در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر نیز شاهد این بودیم که افراد انقلابی توسط مردم انتخاب شدند.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب شاخصه‌های زیادی ازجمله مبارزه با رانت و فساد و رفع تبعیض دارد، همین معیار و شاخص را مردم به ما ارائه کردند و ما نیز باید بر اساس همین معیار و شاخص افراد را برای کابینه دولت جدید انتخاب کنیم، بنابراین باید افرادی انتخاب شوند که توانمند و قادر به حل مسئله باشند، ما به افرادی که طرح مسئله می‌کنند نیازی نداریم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنیم ولی می‌آید طرح مسئله می‌کند، وزیر، معاون وزیر، مدیرکل و کارشناسان نیز طرح مسئله می‌کنند، چه کسی باید مسئله را حل کند؟ زمانی که رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود طرح مسئله از سوی او، پسندیده نیست و از رئیس‌جمهور، وزیر و مدیرکل انتظار حل مسئله را داریم.

وی بیان کرد: فردی که برای کابینه انتخاب می‌شود باید دست‌پاک و چشم‌پاک، خدمت محور، مردم‌دوست و مردم زیست باشد، اگر این ویژگی‌ها در وزرا وجود داشته باشد به‌تبع آن مدیران کل و رده‌های پایین نیز از این قاعده تبعیت می‌کنند و در این صورت است که مشکلات کشور حل می‌شود.

سیاهکلی تأکید کرد: در حوزه نظامی ما با بحران مدیریت روبه‌رو نیستیم چراکه فرد با رعایت سلسله‌مراتب و از گروهبان رشد می‌کند و به درجات بالا می‌رسد، امکان ندارد فردی با درجه سرگردی را در جایگاه سرداری قرار دهند؛ فردی که سلسله‌مراتب را برای رسیدن به یک جایگاه طی می‌کند صاحب‌تجربه است اما متأسفانه در حوزه مدیریت معیار انتخاب را پسرخاله، پسرعمه، با من بوده یا علیه من بوده در نظر می‌گیریم و همین موجب نابودی مدیریت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب استاندار مسئله تخصص و تجربه مطرح است، نمی‌شود فردی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است را به‌عنوان استاندار قرار دهیم، همچنین نباید استاندار را بر اساس روابط فامیلی انتخاب کرد برای مثال فردی متخصص حوزه نفت یا مخابرات است اما به‌واسطه ارتباط فامیلی به‌عنوان استاندار یا فلان مدیر کل انتخاب می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی افراد تخصص دارند اما برخی تخصص خاصی ندارند ولی به‌واسطه رانت سر کار می‌آیند، نگاه ما در درجه اول باید تخصص گرایی با قید اسلامی باشد، یعنی فرد نباید دزد و فاسد باشد در نظام جمهوری اسلامی نمی‌شود فرد فاسد را در جایگاه مدیریتی قرار داد.

وی اظهار کرد: اصل موضوع مدیریت تخصص به همراه تجربه است، اگر کسی متخصص باشد اما تجربه نداشته باشد علاوه بر وقت‌کشی نمی‌تواند مسئله را به‌خوبی حل کند.

سیاهکلی تأکید کرد: یکی از چالش‌های جدی استان قزوین که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم و در دولت جدید باید پیگیری شود مسئله آب و برق است، در خصوص کمبود برق از وزیر نیرو سؤال پرسیدم وقتی استان قزوین تولید و مصرف برق بالایی دارد چرا باید مدیریت آن در استانی باشد که تولید و مصرف کمتری دارد اما جواب نادرست و غیرتخصصی دریافت کردم و امیدوارم در دولت جدید به این مسئله رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha