• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400042215573
  • خبرنگار : 71402

آمریکا و روسیه مذاکرات اقلیمی را سرآغازی برای کاهش تنش‌ها دانستند

آمریکا و روسیه مذاکرات اقلیمی را سرآغازی برای کاهش تنش‌ها دانستند

جان کری، نماینده حوزه اقلیمی آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کردند که مذاکرات آب و هوایی بتواند سرآغازی برای کمک به کاهش تنش‌های روزافزون میان این دو کشور رقیب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری در جریان سفر چهار روزه به مسکو با وزیر خارجه روسیه دیدار کرد، آن هم در شرایطی که تنش‌ها همچنان روابط دوجانبه این دو کشور را پیچیده می‌کنند. کری، ارشدترین مقام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکاست که تاکنون به روسیه سفر کرده است.

سرگئی لاوروف گفت، روسیه اهمیت فوق‌العاده‌ای برای مسائل تغییر اقلیمی قائل است و به همکاری با دیگر کشورها روی این مسائل ادامه می‌دهد.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت، سفر جان کری به مسکو حامل "پیام مهم و مثبتی برای توسعه روابط دوجانبه ما، برای کاهش تنش و کار اساسی و حرفه‌ای در حوزه‌هایی است که ما می‌توانیم یک وجه مشترک پیدا کنیم."

همچنین جان کری گفت، به اعتقاد او "فرصتی برای روسیه و آمریکا برای همکاری روی مسائل تغییر اقلیمی وجود دارد و همزمان با کار ما روی این مساله، شاید فرصت‌های بهتری برای رسیدگی به دیگر مسائل ایجاد شود." این مقام آمریکایی گفت، تغییر اقلیمی چالشی به مهمی مذاکراتی است که دو طرف در گذشته روی مسائلی نظیر تسلیحات هسته‌ای داشته‌اند.

جان کری گفت: من و شما سالها روی مذاکراتی از این بدتر صرف کرده ایم. ما درباره تسلیحات شیمیایی و تسلیحات هسته‌ای مذاکره کردیم. من بدون هیچگونه قید و شرطی به شما می‌گویم که این مسئله به اندازه همان مسائل کاملاً بحرانی، ضروری، فوری و اضطراری است.

کری که وزیر خارجه دولت اوباما بود، در حال تشویق دیگر دولت‌ها به تعهد برای کاهش آلایندگی در آستانه نشست اقلیمی سال آتی سازمان ملل است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست اقلیمی آمریکا به رهبری جو بایدن مشارکت کرد. اما دولت روسیه اهداف نامشخصی برای کاهش آلایندگی تعیین کرده است.

سفر جان کری در شرایطی انجام می‌شود که دو کشور بر سر حملات باج‌خواهی که به باندهای مرتبط با روسیه نسبت داده می‌شود، درگیر هستند و بایدن برای مجازات روسیه بابت این هک‌ها تحت فشار داخلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha