• سه‌شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400042215876
  • خبرنگار : 71505

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

شهرداری باید تغییر ضوابط تامین پارکینگ را در اولویت قرار دهد

شهرداری باید تغییر ضوابط تامین پارکینگ را در اولویت قرار دهد

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری باید تغییر ضوابط تامین پارکینگ و انتقال حق توسعه «T. D. R» را در اولویت قرار دهد.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در سیصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری درخصوص تاخیر در تصویب بازنگری و اصلاح ضوابط پارکینگ کاربری‌های مسکونی و غیرمسکونی طرح تفصیلی گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری از ابتدای این دوره با توجه به بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در خصوص ضوابط تامین پارکینگ، سلسله نشست‌هایی را برگزار و حوزه شهرسازی و معماری شهرداری پیش از یک سال پیش قراردادی را با تیم دانشگاهی در دانشگاه تهران منعقد کرد. 

وی افزود: نهایتا گزراش بازنگری و اصلاح ضوابط تامین پارکینگ در شهر تهران ارائه شد. مطالعات بسیار درستی انجام شد و این موضوع مورد استقبال اعضای کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت و مقرر شد به فوریت اصلاحات انجام و به عنوان مصوبه کمیسیون ماده ۵ ابلاغ شود. طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران که در سال ۹۱ ابلاغ شده یک نسخه تامین پارکینگ برای کل مناطق ۲۲گانه تجویز کرده و به رغم اینکه مراکز مرکزی شهر اجازه تامین پارکینگ نمی‌دهند تا جذب سفر صورت نگیرد اما طرح تفصیلی شهر تهران در همه پارسل‌ها از جمله بازار و منطقه ۱۱ و ۱۲ را ملزم به تامین پارکینگ می‌کند و اجازه صدور پروانه تا زمان تامین آن را نمی‌هد. 

وی ادامه داد: امروز نزدیک به دو دهه است که طرح ترافیک و زوج و فرد انجام می‌شود تا همه شهروندان با ماشین در سطح شهر تردد نکنند و از آنطرف طرح تفصیلی که سند فرادست در این زمینه است دارای اشکالات اساسی است. امروز کارشناسان شهرسازی پذیرفته‌اند که اگر شهر تهران آن را اجرایی کند به عنوان الگویی به تمام کلانشهرهای تهران تسری پیدا می‌کند. شهرداری باید موضوعاتی مانند تغییر ضوابط تامین پارکنیگ و انتقال حق توسعه «T. D. R» را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha